شناسهٔ خبر: 67612534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

پاکبان؛ بی‌پناه در سیاهی شهر

پاکبان‌ها همچنان در اثر حوادث جاده‌ای و شهری می‌میرند و اخبار مرگ‌ومیرشان در میان خبرهای مربوط به حوادث مختلف گم می‌شود. در نهایت هم مرگ‌شان به یک پیام تسلیت و وعده و وعید مسئولان برای تامین امنیت آنها در زمان کار ختم می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
چند روز پیش دوباره یک پاکبان مشهدی در مسیر بزرگراه شهید میرزایی به ورودی بلوار طبرسی جان خود را در اثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار از دست داد. به گفته شهردار منطقه ۳ مشهد، راکب موتورسیکلت با سرعت بالا با پاکبان شهرداری برخورد کرد که مصدومیت شدید پاکبان را به همراه داشت. پاکبان مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما با وجود اقدامات درمانی، جان خود را از دست داد. 

صبح روز هفتم اردیبهشت‌ماه امسال آخرین روزی بود که یک پاکبان شهرداری گرگان هوای گرگ و میش شهر را به چشم می‌دید. این پاکبان در کمربندی محدوده شهرک شهریار گرگان مشغول به کار بود که یک راننده خودروی سواری پژو پارس  کنترل خودرو را از دست داد و با این پاکبان برخورد  کرد و جان او را گرفت. 

۱۷روز پس ازمرگ پاکبان گرگانی این باریک پاکبان ۲۰ساله لنگرودی دراثر بی‌دقتی یک راننده خودروی شهرداری فوت کرد. به گفته جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان،  این راننده در حال حرکت با دنده‌عقب بود که با پاکبان برخورد کرد و منجر به مرگ او شد. 

منطقه یک تبریز هم شاهد مرگ یکی از پاکبانان این شهر بود. او صبح روز جمعه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در محور شمالی خیابان فارابی مسیر باند کندرو دوربرگردان دوم مشغول پاکسازی و جمع‌آوری زباله بود که بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

در بوشهر هم یک پاکبان زمانی که مشغول انجام وظایف روزانه‌اش بود در اثر تصادف کشته شد. با اعلام رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی بوشهر، او در لحظه وقوع حادثه، لباس شب‌نما و علائم کله‌قندی به همراه داشت اما بی‌احتیاطی یک راننده خودرو، بی‌پدر شدن سه فرزند او را رقم زد.

نظر شما