شناسهٔ خبر: 67612340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

دمای هوا در سه شهر استان بوشهر ۵۰ درجه سانتیگراد شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد بیشینه دمای هوا در شهرهای برازجان ، اهرم و خورموج به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدرضا انصاری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: داده های هواشناسی نشان می دهد کمینه دمای هوا در روز جاری برای شهرهای جم و بهرگان ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی افزود: بیشینه دمای هوا در روز گذشته برای شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان ۵۱ درجه سانتیگراد به عنوان گرم ترین شهر این استان ثبت شد.

انصاری ادامه داد: از فردا تا اوایل هفته آینده، غبار محلی، در برخی از ساعات وزش ملایم باد، افزایش شرجی و رطوبت هوا و مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: پیش بینی می شود طی امروز و فردا نیز دمای بیشینه بالای ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط استان ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

انصاری گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۲ و در طول روز تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در سواحل شمالی و مرکزی در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۴۰:۰۳ ،مد اول ساعت ۱۰:۱۰ و جزر دوم ساعت ۱۷:۵۰ خواهد بود.

منبع: ایسنا

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما