شناسهٔ خبر: 67612243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اعتراض مردم مراکش به پهلو گرفتن کشتی اسرائیلی در بندر طنجه

صدها نفر از شهروندان مراکشی با تجمع در برابر مسجد «محمد الخامس» در اعتراض به پهلو گرفتن کشتی اسرائیلی در بندر شهر طنجه تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، این تظاهرات به دعوت جبهه مراکشی حمایت از فلسطین و مبارزه با عادی‌سازی روابط متشکل از احزاب، سازمان‌ها و جمعیت‌هایی که به منظور اجرای نقشه عمل ملی در حمایت از آرمان فلسطین و علیه عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل ائتلاف کرده‌اند، برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سرداد شعارهایی، خواستار لغو همه توافقنامه‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توقف جنگ نسل‌کشی در غزه شدند.

این تظاهرات با حضور جمعی از چهره‌های سیاسی مشهور به مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل برگزار شد.

معاذ الحجری، عضو دبیرخانه ملی علیه عادی سازی روابط به پایگاه خبری العهد گفت: اجازه پهلو گرفتن به کشتی صهیونیستی در بندر طنجه، بدون اطلاع ساکنان این شهر بندری و مردم مراکش، امری غیر قابل قبول است.

وی افزود: این راهپیمایی پرشور، یکی از هشت راهپیمایی‌های بزرگی است که از سوی جبهه مراکشی برگزار می‌شود.

الحجری اظهار داشت که این راهپیمایی بعد از اعتراضات مستقیم به پهلو گرفتن کشتی صهیونیستی انجام شده است که با اجازه مقامات مراکشی در بندر طنجه توقف کرده و بعد از بارگیری غذا و سوخت به سفر خود در آب‌های منطقه‌ای مراکش به سمت بندر اشغالی حیفا ادامه می‌دهد.

وی تاکیدکرد که این اقدام، بسیار خطرناک و فراتر از عادی‌سازی روابط بوده و بیانگر آن است که کشور مراکش در حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشته و در جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی برضد ملت فلسطین مشارکت دارد.

عضو دبیرخانه ملی علیه عادی‌سازی روابط افزود: ما اینجا هستیم تا از حمایت گسترده خود از مقاومت فلسطین که توانسته است خسارت‌های زیادی را به دشمن تحمیل کرده، خبر دهیم و به هر نوع عادی‌سازی روابط با این رژیم اعتراض کنیم.

بیانیه جبهه مراکشی حمایت از فلسطین
جبهه مراکشی حمایت از فلسطین در بیانیه خود تاکیدکرد، دولت مراکش، نامه سرگشاده این جبهه مبنی بر لزوم اجتناب از پذیرفتن کشتی‌ها در مناطق تحت حاکمیت مراکش را که می‌توانند مواد منفجره، مهمات یا سلاح را برای ارتش اشغالگر حمل کنند، کاملا نادیده گرفت.

در این بیانیه آمده است: ناو "INS Komemiyut" یک کشتی نظامی متعلق به نیروی دریایی ارتش اشغالگر اسرائیل است که در حال حاضر در حال انجام یک جنگ واقعی نسل کشی علیه مردم فلسطین است. این کشتی از ایالات متحده آمریکا می‌آید و از 6 ژوئن گذشته در بندر طنجه پهلو گرفته و بدون هیچ واکنشی از سوی دولت مراکش در حال بارگیری سوخت و مواد غذایی است تا به حرکت خود به سمت بندر حیفا ادامه دهد.

در پایان این سؤال مطرح شده است که چرا مقامات مربوطه با الگوگیری از دولت اسپانیا که از کشتی «ماریان دانیکا» جلوگیری کرد، این کشتی را توقیف، بازرسی و کارکنان آن را بازداشت نکرده‌اند؟

نظر شما