شناسهٔ خبر: 67612195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مسئول منطقه حفاظت شده پارک ملی هفتاد قله:

آبرسانی مستمر به حیات‌وحش هفتاد قله اراک در فصل گرما انجام می‌شود

مسئول منطقه حفاظت شده پارک ملی هفتاد قله: مسئول منطقه حفاظت شده پارک ملی هفتاد قله اراک با بیان اینکه آبرسانی مستمر به حیات‌وحش این منطقه در فصل گرما انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه کلیه مخازن آب منطقه به دلیل کمبود آب چشمه‌ها تخلیه شده بود، آبرسانی با یک دستگاه تانکر در چند روز اخیر به صورت مستمر و در 2 شیفت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید میراکبری  در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: مخازن این منطقه گنجایش حجم آب در حدود 200 هزار لیتر را دارد که تا عصر امروز چهارشنبه 20 تیرماه آبگیری مخازن تکمیل می‌شود و این حجم آب برای مدت 20 روز حیات‌وحش این منطقه کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، تأمین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات‌وحش در اقلیم‌های منطقه است تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

مسئول منطقه حفاظت شده پارک ملی هفتاد قله اراک اظهار داشت: اگر منابع آبی پایداری برای جمعیت حیات‌وحش تأمین نشود، این جمعیت برای تأمین این مایه حیاتی مجبور به مهاجرت می‌شوند. باید به این نکته توجه داشت که مهاجرت اجباری جمعیت حیات‌وحش تهدیدی جدی برای جان آنها محسوب می‌شود.

میراکبری به وضعیت مطلوب حیات‌وحش در استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات‌وحش در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک، تمامی آبشخورها و اطراف آن در این منطقه به صورت مداوم با مواد ضدعفونی کننده شستشو و گندزدایی می‌شود.

وی به ویژگی‌های جغرافیایی پارک ملی و منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک اشاره کرده و بیان داشت: این منطقه با مساحت 97 هزار و 437 هکتار، از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات‌وحش در سطح کشور محسوب می‌شود. بر این اساس حفاظت و حراست ویژه از این منطقه در دستور کار جدی قرار دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما