شناسهٔ خبر: 67612112 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران؛

بهبود بینایی فقط در 3 دقیقه

مطالعه‌ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه کالج لندن در بریتانیا انجام شد، نشان داد که یک عمل بسیار ساده می‌تواند تا حد زیادی بدتر شدن بینایی را بهبود بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از  اسکای نیوز عربی، طبق این مطالعه، قرار گرفتن 3 دقیقه در معرض نور قرمز عمیق در صبح، یک بار در هفته، می تواند بینایی را بهبود بخشد که به دلیل افزایش سن کاهش می یابد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان قبل از شروع کار با شرکت کنندگان در مطالعه انسانی، مطالعات خود را روی مگس ها و موش ها اعمال کردند.

سن گروه کوچک مورد مطالعه زن و مرد از 34 تا 70 سال متغیر بود. محققان بهبود در بینایی شرکت کنندگان را با ثبت کنتراست رنگ یا توانایی تشخیص بین رنگ ها اندازه گیری کردند. همه شرکت کنندگان در ابتدای آزمایش دید کنتراست رنگ طبیعی داشتند.

برخی از افراد صبح و برخی دیگر در بعدازظهر سه دقیقه در معرض نور قرمز عمیق قرار گرفتند. نور قرمز تقریباً دو برابر روشنایی کل در ناحیه آزمایش بود.

بینایی کنتراست رنگ شرکت کنندگان پس از 3 ساعت قرار گرفتن در معرض نور قرمز و دوباره یک هفته بعد مورد آزمایش قرار گرفت.

الصورة:

 

نتیجه بهبود دید کنتراست رنگ برای شرکت‌کنندگانی بود که صبح‌ها در معرض نور قرمز بودند به طور متوسط ​​17 درصد.

پروفسور گلن جفری، نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید: نور قرمز بدون در نظر گرفتن ارگانیسم، بینایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پروفسور جفری گفت: "میتوکندری ها منابع انرژی بسیار حفاظت شده در سلول ها هستند."

به گفته پروفسور جفری، میتوکندری در چشم به ویژه مزایای تحقیقاتی منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند: «کته مهم در مورد شبکیه این است که میتوکندری بیشتری نسبت به هر اندام دیگری دارد، زیرا علاوه بر این، شما انرژی زیادی مصرف می‌کند دسترسی بصری آسان - می توانید نور را مستقیماً به میتوکندری شبکیه منتقل کنید، کاری که نمی توانید برای میتوکندری در کبد یا کلیه انجام دهید.

 

نظر شما