شناسهٔ خبر: 67611943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۴ هزار نفر با هدف کاهش مراجعه به شهرداری در سامانه "یزد من" ثبت نام کردند

یزد- ایرنا - رییس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری یزد با اشاره به رونمایی سامانه " یزدمن" در اسفندماه سال گذشته گفت: ۸۴ هزار نفر در با هدف کاهش مراجعه حضوری به شهرداری در این سامانه ثبت نام و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "علیرضا سرسنگی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۷ هزار نفر از این افراد در سال جاری ثبت نام کردند و استقبال شهروندان از این سامانه رو به رشد است.

وی اظهار کرد: این سامانه مراجعات شهروندان را به این نهاد کاهش داده و باعث ارتقای سطح خدمات شهری شده و تمام خدماتی که توسط شهرداری یزد در مناطق و بخش های مختلف به شهروندان داده می شود، در این سامانه تجمیع و به راحتی در دسترس عمومی شهروندان عزیز قرار دارد.

سرسنگی با بیان اینکه هر شهروند با ورود به حساب کاربری خود می تواند به راحتی و به صورت مجازی از تمام خدمات شهرداری استفاده نماید تصریح کرد: از شهروندان انتظار می رود با مراجعه به سامانه نرم افزاری خدماتی یزد من به آدرس my.yazd.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند و دسترس پذیری در این برنامه برای همه اقشار مختلف فراهم شده و بخش زیادی از ترددها به شهرداری نیز کم خواهد شد.

وی پرداخت از حساب شهروندی را از جمله خدمات این سامانه بیان کرد و گفت: تمام خدمات شهرداری از جمله خدمات تفریحی ، سرگرمی ، اتوبوس ، پارک ، پارکینگ و خدمات فرهنگی از طریق این سامانه فراهم شده است.

سرسنگی خاطرنشان کرد: هم اکنون پارک شهربازی یزد (پارک شادی) به این سامانه تجهیز شده و شهروندان می توانند از طریق حساب شهروندی خود از وسایل بازی و سرگرمی این پارک می توانند استفاده کنند و از اول مرداد ماه هم پارک های کوهستان و بزرگ شهر به این سامانه مجهز و مابقی پارک ها در اولویت بعدی قرار دارند.

وی اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت پسماند خشک خانگی گفت: در این زمینه نرم‌افزاری به نام "بازپس" ایجاد شده که شهروندان با وارد کردن و ثبت اطلاعات، آدرس منزل و میزان زباله خشک خود، کارکنان مربوطه طبق زمان‌بندی انتخابی شهروندان به جمع اوری آنها اقدام می کنند.

سرسنگی ادامه داد: در این نرم افزار محل حرکت اتوبوس شهری به صورت لحظه به لحظه قابل رؤیت است و مردم می توانند نسبت به مدیریت وقت خود اقدام کنند، همچنین همه خدمات ارائه شده توسط مناطق شهرداری یزد نیز به مرور در این سامانه اضافه و تکمیل می شود.

مدیر شهر هوشمند شهرداری یزد هم در مورد سامانه "یزد من" گفت: این سامانه در واقع یک نرم افزار جامع برای ارائه تمام خدمات شهرداری به شهروندان است.

"امیر سلطانی" افزود: علاوه بر امکان تهیه بلیط برای پارک‌ها و اتوبوس‌های شهر، در آینده استفاده جهت پارک خودرو در معابر و پارکینگ‌های سطح شهر از طریق این سامانه امکان پذیر می شود.

سلطانی ادامه داد: در این سامانه امکان ارائه تخفیف دستگاه‌های مختلف به مخاطبین مورد نظر، استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در شهر، ارائه نقشه یزد با کلیه نیازمندهای شهروندی حتی نزدیک ترین نانوایی و سایر اصناف، مشخص کردن آرامگاه افراد در بحث متوفیان و حتی امکان ارائه درخواست نامگذاری معابر نیز در این سامانه امکان پذیر است.

راه سامانه سوت زنی

مدیر بخش سامانه‌های اداری مالی و نرم افزارهای شهرداری یزد از راه اندازی سامانه سوت زنی گزارش فساد اداری در شهرداری یزد خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه مشکل و فسادی را به همراه مستندات و مدارک از قبیل عکس ، صوت ، فیلم در این سامانه جهت بررسی و رسیدگی بارگذاری کنند.

"علیرضا شیرمحمدی"با بیان اینکه نرم افزارهای شهرداری به ۲ بخش که یکی از آنها سامانه‌ های خدمت رسانی به مجموعه‌های داخل شهرداری‌ها با عنوان سامانه‌های جامع اداری مالی است، تقسیم شده است افزود: این سامانه ها در تمام شهرداری مناطق راه اندازی و در حال بهره برداری است که از آن جمله می توان به سامانه‌های مربوط به دبیرخانه، کارگزینی، انبار و اموال و تدارکات و پرداخت حقوق و دستمزد، اشاره کرد.

وی افزود: بخش دوم فعالیت‌های این حوزه مربوط به ارائه خدمات در سازمان‌های ذیل شهرداری از آرامستانها، آتش‌نشانی و پارکها و غیره است که به هر نحوی خدمات به شهروندان ارائه می‌کنند.

شهر یزد حدود ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما