شناسهٔ خبر: 67611847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

باند اصلی فرودگاه کرمانشاه تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کرمانشاه گفت: هم‌اکنون لایه‌های مختلف آسفالت به صورت موازی در سه جبهه کاری در سطح باند اصلی فرودگاه در حال انجام است و امیدواریم طبق وعده پیمانکار این طرح شهریور آماده بهره‌برداری برای مردم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ظهر امروز _ چهارشنبه بیستم تیر _ در حاشیه بازدید میدانی از روند عملیات اجرایی بازسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس تعهدات قبلی پیمانکار پروژه، قرار بود باند اصلی در مرداد به بهره‌برداری برسد، اما به دلیل بارش‌های اواخر زمستان و فصل بهار، زمان‌بندی اجرای طرح دچار تأخیر شد.

وی افزود: با اقدامات و تمهیدات چندگانه همچون استقرار کارخانه‌های آسفالت در محوطه فرودگاه و دیگر پشتیبانی‌های همه‌جانبه از سوی استان، طرح بازسازی باند اصلی با سرعت مناسب در حال اجرا است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هم‌اکنون لایه‌های مختلف آسفالت به صورت موازی در سه جبهه کاری در سطح باند اصلی فرودگاه در حال انجام است و امیدواریم طبق وعده پیمانکار تا شهریور آماده بهره‌برداری برای مردم شود.

فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه پس از سال‌ها استفاده دچار مشکلات جدی و ترک‌های عمیق شده که نشست و برخاست هواپیماها را با مخاطره همراه کرده بود.

پیش از آغاز طرح تصور شد که با بهسازی بخشی از باند مشکل به صورت کلی برطرف خواهد شد، اما در ادامه و با روشن شدن عمق خرابی‌ها، پیمانکار مجبور شد که همه باند را کاملاً شخم بزند و از ابتدا یک باند جدید احداث کند به طوری که به گفته استاندار کرمانشاه هزینه ساخت یک باند جدید در کنار باند قدیمی، از نظر زمان و هزینه به صرفه‌تر بود اما به دلیل نبود امکان توسعه فرودگاه، راهی جز بازسازی باند قدیمی وجود نداشت.

بر اساس بررسی که انجام شد دلیل تأخیر در بازسازی فرودگاه همزمانی با وقوع زلزله در مناطق غربی استان کرمانشاه می‌باشد که در آن مقطع زمانی به دلیل نیاز به پشتیبانی و لجستیک مناطق زلزله زده تعطیلی فرودگاه به مصلحت نبوده است.

نظر شما