شناسهٔ خبر: 67611845 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

ترکیب احتمالی انگلیس و هلند؛ کدام تیم خاطرات بد نیمه‌نهایی را فراموش می‌کند؟

تهران- ایرنا- دومین دیدار نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امشب از ساعت ۲۲:۳۰ بین تیم‌های ملی انگلیس و هلند برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا(یورو ۲۰۲۴) بین تیم‌های ملی انگلیس و هلند، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند با قضاوت فلیکس تسوایر برگزار می‌شود.

مسیر صعود انگلیس؛ چهارمین تجربه نیمه‌نهایی با طعم فوتبالی کسل‌کننده

سه‌شیرها که قبل از آغاز مسابقات یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بودند، طرفداران خود را با ارائه بازی‌های ضعیف و کسالت‌آور، ناامید کرده‌اند. انگلیس با ۵ امتیاز در گروه C بالاتر از دانمارک، اسلوونی و صربستان موفق شد جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کند. انگلیس برخلاف سال‌های اخیر، دیگر نمایش هجومی ندارد و همچنین با ضعف زیادی در میانه میدان و بخش بازی‌سازی مواجه شده که همین امر اعتراض هواداران متعصب آنها را به دنبال داشته است.

ترکیب احتمالی انگلیس و هلند؛ کدام تیم خاطرات بد نیمه‌نهایی را فراموش می‌کند؟

شاگردان گرت ساوتگیت در مرحله یک هشتم مقابل اسلواکی قرار گرفتند. برخلاف اینکه خیلی از کارشناسان انتظار داشتند انگلیس به راحتی بتواند از این مرحله عبور کند، اما سه‌شیرها یک‌بار دیگر با ارائه بازی ضعیف در نهایت موفق شدند در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از این تیم عقب بودند، در وقت‌های اضافی به سختی از سد این تیم عبور کنند.

ترکیب احتمالی انگلیس و هلند؛ کدام تیم خاطرات بد نیمه‌نهایی را فراموش می‌کند؟

انگلیس در مرحله یک‌چهارم مقابل تیم ملی سوییس قرار گرفت و بعد از تساوی یک بر یک مقابل این تیم موفق شد باز هم به سختی در ضربات پنالتی از سد ساعت‌سازها عبور کند و با انتقادهای فراوان پا به مرحله نیمه نهایی گذاشت. آن‌ها به دنبال تکرار موفقیت در یورو ۲۰۲۰ خواهند بود، جایی که در این مرحله موفق شدند با عبور از دانمارک به فینال جام صعود کنند. سه‌شیرها برای چهارمین‌بار موفق شدند به نیمه نهایی یورو صعود کنند، جایی که در ۳ تجربه قبلی ۲ بار مقابل یوگسلاوی و آلمان شکست خورده بودند و تنها در دوره قبل موفق به صعود به فینال شدند.

ترکیب احتمالی انگلیس و هلند؛ کدام تیم خاطرات بد نیمه‌نهایی را فراموش می‌کند؟

مسیر صعود هلند؛ مسیر آسان لاله‌های نارنجی تا نیمه‌نهایی

هلند مطابق انتظار غیرقابل پیش‌بینی و شکننده نشان داد و قطعا کار سختی مقابل حریف دارد. دیداری که می‌تواند زیبایی‌های خاصی داشته و البته غیر قابل پیش‌بینی باشد. لاله‌های نارنجی موفق شدند در گروه D این رقابت‌ها بعد از اتریش و فرانسه به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند. شاید کمتر هواداری انتظار داشت که هلند با قرار گرفتن در رتبه سوم، در سمتی از جدول قرار بگیرد که مسیر راحت‌تری نسبت به سایر رقبا برای رسیدن به نیمه‌نهایی داشته باشد.

شاگردان رونالد کومان موفق شدند ابتدا با برتری راحت ۳ بر صفر مقابل رومانی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کنند. در ادامه با عبور از ترکیه جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را کسب کردند تا به نسبت سایر تیم‌ها تقریبا مسیر آسانی را طی کرده باشند.

ترکیب احتمالی انگلیس و هلند؛ کدام تیم خاطرات بد نیمه‌نهایی را فراموش می‌کند؟

لاله‌های نارنجی برای اولین‌بار از سال ۲۰۰۴ به بعد موفق شدند به این مرحله صعود کنند و در ۵ حضور قبلی در این مرحله، ۴ بار نتوانستند به فینال صعود کنند. آخرین‌ بار که هلند موفق شد به سلامت از نیمه‌نهایی عبور کند به یورو ۱۹۸۸ برمی‌گردد جایی که آن‌ها موفق شدند با عبور از اتحاد جماهیر شوروی در نهایت به عنوان قهرمانی نیز دست پیدا کنند.

آمار تقابل دو تیم؛ دست بالای هلندی‌ها با چاشنی انتقام

این دو تیم تاکنون ۲۲ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که ۶ برد سهم انگلیس، ۷ برد سهم هلند و ۹ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل دو تیم در یک دیدار رسمی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ اروپا برمی‌گردد جایی که هلند موفق شد با برتری ۳ بر یک انگلیس را مغلوب کند.

البته آخرین تقابل آن‌ها در یک تورنمنت بزرگ با برتری سه‌شیرها به پایان رسید، جایی که انگلیس موفق شد در یورو ۱۹۹۶ با برتری پر گل ۴ بر یک هلند را تحقیر کند و حالا شاید لاله‌های نارنجی با انگیزه انتقام پا به این دیدار می‌گذارند. این دو تیم در تورنمنت‌های بزرگ مثل یورو و جام‌جهانی تاکنون ۳ بار مقابل یکدیگر به میدان رفته‌اند که سهم هر کدام از تیم‌ها یک برد بوده و یک دیدار نیز به پایان رسیده است.

انگلیس‌ در ۹ تقابل اخیر اصلا آمار جالبی مقابل هلند نداشته و تنها موفق به کسب یک برتری مقابل لاله‌های نارنجی شده که آن هم در قالب یک دیدار دوستانه به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. هلندی‌ها اما در ۹ تقابل اخیرشان با انگلیس آمار خوبی دارند و موفق به کسب ۴ پیروزی شده‌اند.

ترکیب احتمالی انگلیس و هلند؛ کدام تیم خاطرات بد نیمه‌نهایی را فراموش می‌کند؟

ترکیب احتمالی تیم ملی انگلیس؛

پیکفورد، واکر، استونز، گِهی، ماینو، رایس، ساکا، تریپیر، بلینگام، فودن و کین.

ترکیب احتمالی تیم ملی هلند؛

هلند: فربروخن، دامفریز، دی‌فرای، فن‌دایک، آکه، ریندرز، شوتن، برخواین، سیمونز، خاکپو و دپای.

نظر شما