شناسهٔ خبر: 67611754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گرمای هوا ادارات ۱۷ استان را به تعطیلی کشاند

با توجه به افزایش گرمای هوا در بسیاری از نقاط کشور به منظور مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قطعی برق گسترده، ادارات بعضی استان‌ها فردا پنجشنبه و شنبه هفته آینده تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به روند افزایشی دما و ورود توده گرما در کشور، در بسیاری از استان‌ها با هدف مدیریت مصرف انرژی در استان و جلوگیری از قطعی برق در این شرایط سخت آب و هوایی، ادارات تعطیل شدند.

به این منظور تاکنون تمام ادارات استان‌های یزد، قم، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، سمنان، زنجان و خوزستان تعطیل شده‌اند و در بعضی استان‌ها نیز شاهد کاهش ساعات کاری هستیم.

انتظار می‌رود در این شرایط آب و هوایی و موقعیت حساس کشور، مردم بیش از پیش در مصرف برق، مصرف آب مدیریت و صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا در روند تأمین انرژی در کشور اختلالی به وجود نیاید.

گرما ادارات استان کرمان را تعطیل کرد

تمام ادارات استان کرمان فردا پنجشنبه بیست‌ودوم تیر تعطیل هستند. اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام تعطیلی روز پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر اعلام کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، تمام ادارات در سطح استان، فردا تعطیل شد.

گرما و کمبود انرژی ادارات ۸ استان را به تعطیلی کشاند

گرما کارمندان ادارات خوزستان را دورکار کرد

فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی خوزستان، علاوه بر روزهای پنجشنبه، روز شنبه بیست‌وسوم تیر نیز به صورت دورکاری اعلام شد. استانداری خوزستان اعلام کرد که با توجه به گزارش هواشناسی در خصوص افزایش دما و به منظور پایداری شبکه برق استان فعالیت تمام ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، مؤسسات عمومی و غیردولتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز و مؤسسات آموزشی خوزستان در روز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ به صورت دورکاری اعلام شد.

این دورکاری شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس، آتش‌نشانی‌ها، بیمارستان‌ها و بخش‌های عملیاتی دارای نوبت کاری، تولیدی و ارائه دهنده خدمات عمومی (آب، برق، گاز، مخابرات و خدمات شهری شهرداری‌ها) نمی‌شود.

آزمون‌های پایانی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، آزمون‌های استخدامی (از جمله دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش) مصاحبه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و سایر آزمون‌ها بدون تغییر و مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام شده قبلی در تاریخ‌های مذکور برگزار خواهند شد.

شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز پس از هماهنگی با استاندار خوزستان نسبت به ابلاغ تصمیم اتخاذ شده به بانک‌های سطح استان اقدام می‌کند.

گرما و کمبود انرژی ادارات ۸ استان را به تعطیلی کشاند

گرمای هوا ادارات قم را روز پنجشنبه به تعطیلی کشاند

بنا بر اطلاعیه استانداری قم، ادارات استان قم روز پنجشنبه به دلیل گرمای هوا و ناترازی انرژی تعطیل است. با تصویب کمیته مدیریت بحران استانداری قم، روز پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر ادارات قم تعطیل اعلام شد و اطلاعیه مدیریت بحران استانداری قم برای تعطیلی پنجشنبه ادارات به این شرح است:

«با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته جاری و به دلیل مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به‌جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه تعطیل شود.»

جزئیات تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات اصفهان برای چهارشنبه و پنجشنبه

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به منظور مدیریت مصرف انرژی و پیشگیری از مشکلات ناشی از غبارآلودگی هوا، چهارشنبه زمان خاتمه ادارات استان اصفهان ساعت ۱۱ و پنجشنبه نیز دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهند بود، اما دستگاه‌های خدمت‌رسان فعالیت خود را خواهند داشت.

وی اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اضطرار شرایط گردوغبار با حضور اعضا تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفها ن تاکید کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر هشدار وزش تندباد و گردوغبار و کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری این توده از چهارشنبه، بیستم تیر تا جمعه، بیست و دوم تیر با افزایش ۲ تا ۳ درجه سانتی‌گراد دما مواجه هستیم.

شیشه‌فروش عنوان کرد: به منظور پایداری شبکه برق در بخش‌های خانگی، صنوف چهارشنبه ساعت خاتمه کار دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی و مراکز آموزشی استان اصفهان ساعت ۱۱ و پنجشنبه نیز تمام دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهد بود، البته مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

گرما و کمبود انرژی ادارات ۸ استان را به تعطیلی کشاند

دستگاه‌های دولتی یزد پنجشنبه‌ها دورکار شدند

در پی قطعی بدون برنامه و چالش تأمین آب در استان یزد، دستگاه‌های اجرایی استان یزد در روز پنجشنبه تعطیل شدند، لازم به ذکر است فعالیت دستگاه‌ها در روز پنجشنبه به صورت دورکاری خواهد بود.

محمد حسین پارساییان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان از تاریخ ۱۷ تیر لغایت ۱۵ شهریور در روزهای پنجشنبه هر هفته تعطیل هستند.

وی افزود: دستگاه‌های خدمت‌رسان و مراکز درمانی استان از این قاعده استثنا هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد با اشاره به انجام امور دستگاه‌های مشمول تعطیلی روز پنجشنبه، به صورت دور کار، خاطرنشان کرد: هدف از اعمال تعطیلی دستگاه‌ها در این روز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیز اجرای محدودیت‌های ابلاغی برای افزایش ضریب پایداری و کارکرد ایمن شبکه گاز و برق کشور است.

پارساییان در پایان خطاب به فرمانداران و دستگاه‌های استان، بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های ناظر بر چگونگی تنظیم دمای محیط کاری و صرفه‌جویی در مصرف برق تاکید کرد.

کاهش ساعات کاری ادارات کرمانشاه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه

تمام دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه تعطیل و در روزهای پنجشنبه بیست‌ویکم و بیست‌وهشتم تیر، دورکار شدند، همچنین دو ساعت تعجیل در خروج و دورکاری در روزهای شنبه بیست‌وسوم، یکشنبه بیست‌وچهارم و چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر است و ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف به نصب ژنراتور دیزل شدند.

تعطیلی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در راستای مدیریت مصرف انرژی و با توجه به تداوم گرمای شدید هوا و گرد و غبار، مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی روزهای پنجشنبه تا نیمه شهریور امسال تعطیل شوند.

ساعت کار ادارات سیستان و بلوچستان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند.

استان سمنان پنجشنبه تعطیل است

فردا پنجشنبه به دلیل گرمای هوا و صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژی، طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران، استان سمنان تعطیل خواهد بود. سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان بیان اینکه به دلیل گرمای هوا و نیاز به صرفه‌جویی در انرژی تصمیماتی در برخی استان‌های کشور گرفته شد، تاکید کرد: امروز نشستی در استانداری با همین موضوع برگزار شد.

وی افزود: مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری آن بود که فردا پنجشنبه ادارات و ارگان‌های دولتی و آموزشی استان تعطیل باشند.

استاندار سمنان گفت: این امر البته برای مراکز حساس و خدمت رسان مانند بهداشت و درمان و آتش نشانی نیست.

هاشمی با بیان اینکه فردا تمام ارگان‌های دولتی و نهادهای اداری استان سمنان تعطیل است، اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در مصرف برق و انرژی و به خصوص آب دقت نظر لازم را داشته باشند.

گرما و کمبود انرژی ادارات ۸ استان را به تعطیلی کشاند

همه ادارات زنجان فردا تعطیل شد

با موافقت استاندار زنجان دستگاه‌های اجرایی این استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی فردا پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود. عباس بابایی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با موافقت استاندار دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی فردا پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان فردا پنجشنبه به علت گرمای هوا تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه همه ادارات استان زنجان تعطیل باشند.

بابایی اضافه کرد: بر این اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی تعطیل اعلام می‌شود.

گرمای هوا ادارات همدان را به تعطیلی کشاند

با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان، با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان این هفته و با هدف مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها و بانک‌های استان به‌جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی که در بازه زمانی امتحانات پایان ترم یا برگزاری کنکور سراسری هستند، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) از ساعت شش صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، ساعت ۱۱ صبح تعطیل خواهند شد.

تعطیلی ادارات چهارمحال و بختیاری

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ادارات استان، به جز دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی روز پنجشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

فعالیت ادارات استان کردستان هم به صورت دورکاری است

دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با توجه به افزایش گرما و به منظور مدیریت مصرف انرژی، طی اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت ادارات و کارمندان ادارات، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان را به صورت دورکاری اعلام کرد.

تعطیلی لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی و شیفت گردان روز پنج‌شنبه بیست‌ویکم تیر تعطیل اعلام شد.

فردا اراک هم تعطیل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به تداوم گرمای هوا و ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف، ادارات استان در روز پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

ادارات استان قزوین فردا پنجشنبه تعطیل است

براساس تصمیم ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین برای مدیریت بهینه مصرف انرژی کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها بجز مراکز امدادی و بهداشتی و درمانی در روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه تعطیل اعلام می‌شوند.

بر اساس این اعلام آزمون سراسری کنکور طبق برنامه از پیش اعلام شده برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه از مردم درخواست شده است با رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی با شرکت توزیع نیروی برق همکاری کنند تا شاهد خاموشی نباشیم.

ادارات استان البرز هم تعطیل شد

بنا بر تصمیم کارگروه شرایط اضطرار استان، فردا پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر ۱۴۰۳ با هدف مدیریت مصرف انرژی، تمام دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها و بیمه‌های استان به استثنا واحدهای ذی‌ربط در مراکز درمانی دستگاه‌های خدمات رسان در روز پنج شنبه تعطیل، اما آزمون کنکور سراسری و امتحانات دانشگاه‌های استان البرز برقرار است.

تعطیلی در استان‌ها، با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر استقرار یک توده هوای گرم و ضرورت مدیریت مصرف برق بوده است و این مصوبات برای کمک به پایداری برق خانگی و فعالیت‌های تولیدی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی خواهد بود.

وی افزود: مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری آن بود که فردا پنجشنبه ادارات و ارگان‌های دولتی و آموزشی استان تعطیل باشند.

استاندار سمنان گفت: این امر البته برای مراکز حساس و خدمت رسان مانند بهداشت و درمان و آتش نشانی نیست.

هاشمی با بیان اینکه فردا تمام ارگان‌های دولتی و نهادهای اداری استان سمنان تعطیل است، اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در مصرف برق و انرژی و به خصوص آب دقت نظر لازم را داشته باشند.

گرما و کمبود انرژی ادارات ۸ استان را به تعطیلی کشاند

وی اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان فردا پنجشنبه به علت گرمای هوا تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه همه ادارات استان زنجان تعطیل باشند.

بابایی اضافه کرد: بر این اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی تعطیل اعلام می‌شود.

گرمای هوا ادارات همدان را به تعطیلی کشاند

با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان، با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان این هفته و با هدف مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها و بانک‌های استان به‌جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی که در بازه زمانی امتحانات پایان ترم یا برگزاری کنکور سراسری هستند، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) از ساعت شش صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، ساعت ۱۱ صبح تعطیل خواهند شد.

تعطیلی ادارات چهارمحال و بختیاری

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ادارات استان، به جز دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی روز پنجشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

فعالیت ادارات استان کردستان هم به صورت دورکاری است

دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با توجه به افزایش گرما و به منظور مدیریت مصرف انرژی، طی اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت ادارات و کارمندان ادارات، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان را به صورت دورکاری اعلام کرد.

تعطیلی لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی و شیفت گردان روز پنج‌شنبه بیست‌ویکم تیر تعطیل اعلام شد.

فردا اراک هم تعطیل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به تداوم گرمای هوا و ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف، ادارات استان در روز پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

ادارات استان قزوین فردا پنجشنبه تعطیل است

براساس تصمیم ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین برای مدیریت بهینه مصرف انرژی کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌ها بجز مراکز امدادی و بهداشتی و درمانی در روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه تعطیل اعلام می‌شوند.

بر اساس این اعلام آزمون سراسری کنکور طبق برنامه از پیش اعلام شده برگزار خواهد شد.

در این اطلاعیه از مردم درخواست شده است با رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی با شرکت توزیع نیروی برق همکاری کنند تا شاهد خاموشی نباشیم.

ادارات استان البرز هم تعطیل شد

بنا بر تصمیم کارگروه شرایط اضطرار استان، فردا پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر ۱۴۰۳ با هدف مدیریت مصرف انرژی، تمام دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها و بیمه‌های استان به استثنا واحدهای ذی‌ربط در مراکز درمانی دستگاه‌های خدمات رسان در روز پنج شنبه تعطیل، اما آزمون کنکور سراسری و امتحانات دانشگاه‌های استان البرز برقرار است.

نظر شما