شناسهٔ خبر: 67611628 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم خبر داد:

اختصاص هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۳ برای حمایت از دانشمندان یک‌درصد برتر

تهران- ایرنا- دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعتباری تحت عنوان حمایت از یک درصد دانشمندان جهان اسلام با مبلغ یک هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۳ برای حمایت از پژوهشگران برتر یک درصد بین‌المللی و یک درصد برتر ملی برای اولین بار، تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، پیمان صالحی افزود: یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری، کسب مرجعیت علمی و برنامه‌ریزی‌های دولت و وزارت علوم در راستای دستیابی به این مهم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین ابزار دستیابی به مرجعیت علمی، تکریم و حمایت از نیروی انسانی فعال در این حوزه است، اظهار داشت: در این راستا با هدف حمایت از نخبگان و دانشمندان برتر، این موضوع در دستور کار دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و پس از انجام کارهای کارشناسی لازم پیش نویس مربوطه تهیه و در دستور کار شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و در بیست و نهمین جلسه شورا در تاریخ سوم تیر ۱۴۰۲ و با حضور شهید آیت‌الله رئیسی به تصویب رسید.

اختصاص هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۳ برای حمایت از دانشمندان یک‌درصد برتر

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: بر اساس این مصوبه مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه سالانه مبلغ معادل سرانه ۴ دانشجوی دکتری و ۴ دانشجوی کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تحصیلی پژوهشگران برتر یک درصد بین المللی و یک درصد برتر ملی بر اساس گزارش سالیانه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهت اسلام (ISC) را از طریق مؤسسه محل اشتغال به ایشان پرداخت کند.

صالحی گفت: در ادامه فرآیند مذکور و پس از تصویب این حکم، موضوع در دستور کار وزارت عتف و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و اعتبار لازم برای این مصوبه در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور پیش بینی شد.

دبیر کل شورای عالی عتف اظهار داشت: در همین راستا برای اولین بار اعتباری تحت عنوان "حمایت از یک درصد دانشمندان جهان اسلام" با مبلغ یک هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به تصویب رسید تا پس از تخصیص به وزارت عتف بر اساس شاخص های تعیین شده و در محل مقرر به مصرف برسد.

نظر شما