شناسهٔ خبر: 67611599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد تلفات حوادث کار، پای دادگستری را به کارگاه‌های ساختمانی کرمان کشاند

کرمان- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به افزایش روزافزون مصدومان و تلفات حوادث کار به ویژه در کارگاه های ساختمانی ناایمن گفت: در همین راستا نظارت ها تشدید می شود و یک واحد کارگاه ساختمانی نیز به دلیل بی توجهی به قوانین ایمنی کار به دستور نماینده دادستان پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، سید مهدی قویدل روز چهارشنبه در جریان بازدید از کارگاه های ساختمانی ناایمن افزود: با توجه به مصوبات کارگروه ایمنی صنعت ساختمان در استان موضوع بازدید از کارگاه‌های ساختمانی مستقر در شهر کرمان در راستای پیشگیری از جرم و حوادث کار در این کارگاه‌ها در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است و این بازدید به صورت مستمر انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: با توجه به افزایش روز افزون مجروحان و فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی ناایمن این کارگاه‌ها به صورت مستمر زیر ذره‌بین دستگاه قضایی استان قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرم از قبیل بی توجهی به نکات ایمنی کار و به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، همچنین به کارگیری اطفال و نوجوانان در این کارگاه ها طبق قوانین و مقررات تحت تعقیب مدعی‌العموم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار مسئول کارگاه‌های ساختمانی متخلف را به مراجع قضایی معرفی کند تا دستور مقتضی برای پلمب این کارگاه‌ها صادر شود.

قویدل خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع قرار گرفته و اقدامات لازم برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

در این خبر ارسالی آماری از حوادث، شمار مصدومان یا تلفات مرتبط با کارگاه های ساختمانی ناایمن کرمان اعلام نشده و تلاش ایرنا برای کسب این اطلاعات ادامه دارد.

نظر شما