شناسهٔ خبر: 67611570 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تجمع ۱۰۰۰ نفری کودکان عاشورایی در کرمانشاه برگزار شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: کرمانشاه- سومین تجمع کودکان عاشورایی در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه با حضور بیش از یک هزار نفر از میهمانان کوچک امام حسین (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سومین تجمع کودکان عاشورایی در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه با حضور بیش از یک هزار نفر از میهمانان کوچک امام حسین (ع) و خانواده‌های آنها، مسئولان، اعضا و مربیان به همت کانون پرورش فکری این استان برگزار شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در این تجمع، گفت: توجه به اینکه معنویت در کودک و نوجوان یکی از عناصر مهم تربیتی است، اگر می‌خواهیم کودکان و نوجوانان مهذب و متعالی داشته باشیم لازم است از دوران کودکی به حوزه تربیت معنوی آنها توجه کنیم.

محمد خیاط زنجانی افزود: یکی از رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز همین تربیت کودکان و نوجوانانی است که با رشد معنوی آنها آینده زیبایی را برای این سرزمین رقم می‌زنیم.

وی تصریح کرد: برنامه تجمع کودکان عاشورایی که اولین بار به ابتکار و ابداع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اتفاق افتاد، ۲ سال است به صورت کشوری در حال برگزاری است.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری استان کرمانشاه ادامه داد: افتخار داریم به‌عنوان استانی که این مراسم را تعریف کرده و هر ساله در سوم ماه محرم در روزی که به نام حضرت رقیه (س) است اجرا کنیم، تا بتوانیم یاد حضرت سیدالشهدا و شهدای کربلا را در بین کودکان رشد دهیم.

خیاط زنجانی بیان کرد: این مراسم در مسجد حاج شهباز خان با حضور بیش از یک هزار مخاطبی که در این برنامه شرکت کردند، برگزار شد و امیدواریم این اتفاقات بتواند فضای معنوی را در وجود کودکان و نوجوانان ایجاد کند.

وی گفت: این برنامه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی هیئت ریحانه النبی، سازمان حمل و نقل شهری و همچنین سازمان فرهنگی-اجتماعی شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

گفتنی است، مداحی اعضای کودک و نوجوان، سرود، شعرخوانی، قصه‌گویی، اجرای سرود با حضور مداح اهل‌بیت، حضور روحانیون و تبیین عاشورا برای مخاطبان، اهدای تبرکی به برخی از حاضرین و… از برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.

برچسب‌ها:

نظر شما