شناسهٔ خبر: 67611447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

همه آنها را دست‌کم گرفته بودند

سورپرایز بزرگ یورو: از اسپانیا عذرخواهی کنید

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: نه در بحث‌های هواداران، نه در پیش‌بینی‌های سایت‌ها و رسانه‌ها، نه پیش‌گویی‌های هوش مصنوعی و نه حتی در خود صفحات یوفا، هیچکس فکرش را نمی‌کرد این اسپانیای جوان به فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ برسد.
چه کسی می‌توانست حدس بزند که لوئیس دلا فوئنته که پیش از این در تیم بزرگسالان نتوانسته بود هواداران را کاملا راضی کند، با یک تیم جوان و کم‌ستاره، آن هم نسبت به تیم‌های قدرتمند دیگر، می‌تواند با پشت سر گذاشتن مدعی‌های یورو به فینال راه یابد؟
آنها بدون هیچ فشار و استرس خاصی یورو را آغاز کردند. حتی در برخی از پوسترهای مسابقات هم اثری از آنان دیده نمی‌شد و برای انتخاب مدعیان اصلی این بازی‌ها، تیم‌های آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، پرتغال، انگلیس، ایتالیا و کرواسی انتخاب شده بودند و اسپانیا به نوعی چراغ خاموش یورو را آغاز کرد.
جوانان تیم جذاب دلا فوئنته با عملکرد بی‌نقص در دور گروهی همه را مجبور کردند که نورها را روی آنها بگیرند و در مقابل نام مدعی، کلمه «اسپانیا» را هم بنویسند. سه برد در سه بازی دور گروهی، با خط حمله‌ای ترسناک که کرواسی و ایتالیا را کیش و مات کرده بودند و بدون حتی یک گل خورده. به این تیم نگاه کنید و بابت اینکه آنها را مدعی نمی‌دانستید عذرخواهی کنید.
در اولین مرحله حذفی نوبت به گرجستان رسید که در مقابل آنها سلاخی شود و سپس در یک‌چهارم به آلمان میزبان برخورد کردند. تیمی که تحت هدایت یولیان ناگلزمان امید زیادی برای قهرمانی در خانه داشت اما اسپانیا مانع بزرگی بود. آنقدر بزرگ که مانشافت با هزاران امید و ستاره‌های بسیار در پایان حذف شد و ناگلزمان که گفته می‌شد قرار است افتخار را به آلمان برگرداند به گریه افتاد.
آنها میزبان را حذف کرده بودند و فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی برای‌شان حریف کم‌خطر‌تری به نظر می‌رسید. با اینکه رندال کولو موانی در دقایق ابتدایی اولین گل فرانسه در جریان بازی را به ثمر رساند، اما لامینه یامال و دنی اولمو خیلی زود شب درخشان‌شان را با حرکاتی تماشایی رقم زدند و با همان دو گل لاروخا راهی فینال شد.
آنها در این راه حذف اکثر مدعیانی که در ابتدای جام نام‌شان را بالاتر از نام خودشان می‌دیدند، تماشا کردند و بدون توجه به هیاهو با یک سبک بازی جذاب و زیبا که بسیار مورد پسند هواداران است، ساحل فینال را پیدا کردند. در بین مدعیان دیگر فقط انگلیس و هلند باقی مانده‌اند که در نیمه‌نهایی دوم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و حریف اسپانیا می‌شوند.
 

نظر شما