شناسهٔ خبر: 67611304 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی روسیه در المپیک سهمیه دارد؛ ممدوف از دستور تزارها سرپیچی کرد

تهران- ایرنا- رسانه‌های روسیه علیرغم تحریم المپیک از سوی کشتی‌گیران این کشور اعلام کردند که دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان در پاریس حضور خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ کمیته بین‌المللی المپیک پس از آنکه در ابتدا ورزشکاران روس را به‌ دلیل حمله مسکو به اوکراین، از حضور در المپیک منع کرد، تصمیم گرفت تا اجازه دهد تعداد محدودی از آنها به عنوان ورزشکار بی‌طرف و با پرچم بی‌طرف در این رویداد حاضر شوند.

فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که ۱۰ کشتی‌گیر این کشور که مجوز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند، در اعتراض به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های امسال را تحریم کرده‌اند.

فدراسیون کشتی روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با روند غیرحرفه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک در زمان تهیه فهرست ورزشکاران واجد شرایط برای انتخاب ورزشکاران مورد استفاده قرار داد، مخالف هستیم و آن را قبول نداریم؛ این روند با هدف تضعیف اتحاد تیم ما صورت گرفت. در نتیجه، کمیته اجرای فدراسیون، مربیان و کشتی‌گیران به طور متفق‌القول تصمیم گرفتند تا در المپیک شرکت نکنند.

برخی از رسانه‌های کشور روسیه امروز نوشتند که پس از تحریم المپیک از سوی کشتی‌گیران روسی، تنها شامیل ممدف آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم این موضوع را تایید نکرده و قرار است در المپیک با پرچم بی‌طرف به روی تشک برود.

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه به حضور ممدوف در المپیک واکنش نشان داد و گفت: من هنوز اطلاعات نهایی در مورد حضور شامیل در المپیک ندارم. او هم شرکت می‌کند و این شرایط را می‌پذیرد. برای من سخت است که وارد مغز او شوم و بفهمم او چه چیزی را درست می‌داند.

نظر شما