شناسهٔ خبر: 67611282 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

ممنوعیت واردات مکمل‌ به کشور / تاسیس داروخانه‌های سنتی در سلامتکده‌ها

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بازار بزرگ مکمل و پاسخگوی تولید داخل به نیاز کشور، در عین حال از تسهیل شرایط تاسیس داروخانه‌های طب سنتی و طبیعی در سلامتکده‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر حیدر محمدی - معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در اولین همایش سراسری مدیران فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور گفت: بازار مکمل در کشور بازار بزرگی است و تولید داخل پاسخگوی نیاز کشور است و طی چند سال اخیر واردات مکمل به صفر رسیده است.

وی گفت: فراورده‌های طبیعی و سنتی ظرفیت‌های فراوانی دارد که البته بازار آن در اندازه‌ای که مد نظرمان است، بزرگ نیست و باید در حوزه فرهنگ‌سازی استفاده از این فرآورده‌ها اقداماتی انجام شود.

محمدی ادامه داد: در دولت سیزدهم در کمیسیون ماده ۲۰ مصوب شد داروخانه‌های طب سنتی و طبیعی با شرایط تسهیل شده و ویژه در سلامتکده‌ها تاسیس شوند.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: در حوزه شیرخشک بیشترین حجم نیاز داخل با تولید در کشور رفع می‌شود و تنها بخش کوچکی از شیرخشک‌های رژیمی، متابولیک و یا ماده اولیه که تولید آن برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد، وارداتی است.

محمدی گفت: مردم به تضمین سازمان غذا و دارو روی سلامت محصولات غذایی، دارویی و مکمل اطمینان دارند؛ بنابراین نظارت‌های پسینی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام

نظر شما