شناسهٔ خبر: 67611252 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«تکیه کتاب» به یاد شهید جمهوربرگزار شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: برنامه تکیه کتاب، مجلس روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، در رثای اهل بیت(ع) و به یاد شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم برگزار شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه تکیه کتاب، مجلس روضه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، در رثای اهل بیت(ع) و به یاد شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، احسان صالحی مدیر موسسه ایران، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از ناشران و اهالی فرهنگ و هنر صبح امروز چهارشنبه 20 تیر ماه در تالار وحدت تهران در حال برگزاری است.

سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی،‌ نوحه‌خوانی حاج علی انسانی و حاج مرتضی طاهری از دیگر بخش‌های این برنامه بوده است.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد در این مراسم در سخنانی گفت:‌ رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به عرصه فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی داشتند،‌ در عرصه کتاب ایشان حدود 10 تا 12 جلسه ویژه با اهالی حوزه کتاب داشتند، با سایر اصحاب فرهنگ و هنر هم جلسات متعدد ماهانه حداقل یک یا دو جلسه داشتند. نگاه و توجه ایشان ویژه بود. این مجلس هم به این دلیل و بهانه برای قدردانی از زحمات ایشان برگزار شده است.

در این مراسم از پوستر رئیس جمهور شهید و کتب تالیف شده در مورد فعالیت‌ها و شخصیت شهید رئیسی  هم‌چون  نسخه فارسی، انگلیسی،‌ عربی،‌ فرانسوی‌، اندونزیایی،‌ اردو و هندی «خادم ملت»، «شهیدان پرواز اردیبهشت»، «رئیسی الگو بود»، «سه سال خدمت»، «رئیسی عزیز»، «سیدابراهیم عبدخدا و خادم جمهور»، «در قامت رئیس جمهور»  رونمایی شد.

تجلیل از خانواده شهید رئیسی با اهدای تابلو خطی «صلوات خاصه» و تجلیل از مجتبی امینی برای ساخت مستند «پرواز در مه» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد نیز در این مراسم در سخنانی گفت:‌ اصحاب فرهنگ و هنر رسانه در همه رویدادها کنار ما بودند و حس اتحاد، وحدت و خویشاوندی بین ما به وجود آمد.

وی ادامه داد: برای ما سخت است که پایان دولت زودتر از موعد قانونی رخ داد و رئیس‌جمهور عزیز را از دست دادیم، ایشان در ملکوت اعلاء در مهمانی اولیا و انبیا و بزرگان و صلحا حضور دارند، ولی برای ما ارادتمندان حسرت و آه و اشک و گریه باقی مانده است.

وی با بیان این مطلب که احساسات خود را نمی‌توانم در این جلسه ابزار کنم و بنا هم ندارم،‌ گفت: باید تشکر کنم از همه خوبانی که در این مجلس حاضر شدند به ویژه فرزندان گرامی رئیس جمهور شهیدمان.

وزیر ارشاد تصریح کرد: اصحاب فرهنگ و هنر رسانه در همه رویدادها کنار ما بودند و حس اتحاد، وحدت و خویشاوندی بین ما به وجود آمد.

انتهای پیام/

نظر شما