شناسهٔ خبر: 67611189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نسخه جدید «به خاطر یک مشت دلار» ساخته می‌شود

نسخه جدید «به خاطر یک مشت دلار» وسترن کلاسیک به کارگردانی «سرجیو لئونه» با بازی «کلینت ایتسوود»، ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

فیلم کلاسیک «به خاطر یک مشت دلار» به کارگردانی «سرجیو لئونه» در سال ۱۹۶۴ که آغاز ژانر موسوم به «اسپاگتی وسترن» است، خود نیز بازسازی فیلم «یوجیمبو» ساخته «آکی‌را کوروساوا» در سال ۱۹۶۱ بود .

حالا قرار است نسخه جدیدی از این فیلم محبوب توسط کمپانی‌های «Euro Gang» و «Jolly Film» تهیه کننده و توزیع کننده نسخه اصلی فیلم، ساخته شود.

«به خاطر یک مشت دلار» داستان تفنگدار غریبه‌ای است که وارد شهری می‌شود که به دلیل حرص، غرور و انتقام دو خانواده رقیب در آستانه فروپاشی است.

این فیلم «ایستوود» را به یک ستاره دنیای وسترن تبدیل کرد و نخستین قسمت از سه‌گانه موسوم به «دلار» بود که با دو فیلم «برای چند دلار بیشتر» و «خوب بد و زشت» ادامه یافت.

از فیلم وسترن «به خاطر یک مشت دلار» به‌عنوان یکی از برترین آثار سینما یاد می‌شود. وسترن اسپاگتی که با عنوان وسترن ایتالیایی نیز شناخته می‌شود، ژانری از فیلم های وسترن است که در اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی و بر اساس سبک فیلمسازی «سرجیو لئونه» ظهور کرد. این اصطلاح توسط منتقدین سینمایی در آمریکا و سایر نقاط جهان به کار می‌رود چرا که اغلب این وسترن ها توسط ایتالیایی‌ها کارگردانی و تهیه کنندگی می‌شود.

«سرجیو لئونه» کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی، سال ۱۹۲۷ در رم متولد شد و ۳۰ آوریل ۱۹۸۹ درگذشت. او در طول حیات خود به غیر سه‌گانه دلار فیلم‌هایی چون، «روزی روزگاری در آمریکا»،‌ «سرتو بدزد رفیق» و «روزی روزگاری در غرب» را کارگردانی کرده است.

نظر شما