شناسهٔ خبر: 67610954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آمریکا متعهد به حمایت از قابلیت‌های دفاعی تایوان شد

ایرنا

با وجود حساسیت‌های چین نسبت به همکاری نظامی آمریکا با تایوان، واشنگتن متعهد به حمایت از قابلیت‌های دفاعی تایپه همزمان با افزایش تنش‌ها در این منطقه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ریموند گرین نماینده ایالات متحده آمریکا در امور تایوان امروز چهارشنبه در جریان سفر به تایپه متعهد به حمایت قوی از قابلیت‌های دفاعی این جزیره در مقابل چین شد.

آمریکا به تازگی فروش بسته تسلیحاتی قابل توجهی به تایوان را تایید کرده است درحالیکه پکن نسبت به کمک‌های واشنگتن به منطقه‌ای که حاکمیت آن را متعلق به خود می‌داند، اعتراض دارد.

گرین که این هفته نقش خود را به عنوان مدیر مؤسسه آمریکایی در تایوان آغاز کرد، در دیدار روز جاری خود با ویلیام لای چینگ-ته رئیس این جزیره تاکید کرد: اول از همه، ایالات متحده با قدرت از قابلیت‌های دفاعی تایوان حمایت خواهد کرد. ما هر دو منافع مشترک و بلندمدت در صلح و ثبات بر سر تنگه تایوان داریم.

در این دیدار، لای به تعهد تایوان به حفظ وضعیت موجود با چین اشاره کرد. ایالات متحده، اگرچه به طور رسمی تایوان را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد، اما آن را شریک اصلی خود قرار داده و از نظر قانونی موظف به ارائه ابزارهای دفاعی برای این جزیره است.

در ماه جاری، وزارت امور خارجه آمریکا فروش موشک و پهپاد به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار را به تایوان تایید کرد. در ماه آوریل نیز اعضای مجلس نمایندگان بسته کمک نظامی هشت میلیارد دلاری را به تایوان تصویب کردند.

در همین حال، وزارت دفاع تایوان گزارش داد که جنگنده‌های چینی در حال انجام تمرینات در نزدیکی جزیره هستند.

نظر شما