شناسهٔ خبر: 67610639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

چهار معبر در منطقه ۱۲ به نام شهدا مزین شد

همزمان با دهه نخست محرم؛ با هدف زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، ۴ معبر در نواحی ۵ و ۶ منطقه ۱۲ به نام شهدا مزین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، در مراسمی با حضور شهردار منطقه و جمعی از مدیران ، پس از مداحی و تقدیر از همسر و مادر شهید محمد علی و مجید قربانی، بن بست فرخی در ناحیه ۶ به نام شهید محمد علی قربانی با حفظ شماره نامگذاری شد.

همچنین در نواحی ۵ و ۶ به ترتیب کوچه حمام حوری به نام شهید مدافع حرم محمد کامران، کوچه ماهور به نام شهید محسن توکلی و کوچه جودت به نام شهیدان علی وحمید صفاری مزین شدند.

 وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ اظهار داشت: شهدا، تفسیرگر واقعی معنای واژه ی ژرف ایثار هستند که در پیروی از اسطوره ایثار و شهادت حضرت عبدالله الحسین (ع)، گرانبهاترین گوهر را بر طبق اخلاص نهادند تا از عزت، آزادگی، شرف انسانی و اسلامی پاسداری کنند.

انارکی محمدی گفت: نصب تابلوهای مزین به نام شهدا بر اساس مصوبات قبلی کمیته نامگذاری معابر و طی درخواستهای شهروندان و خانواده معظم شهدا در معابر منطقه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام کمترین کاری است که می توانیم در قبال دلاوری ها، رشادت ها و جان فشانی های شهدا که آرامش و امنیت امروز خود را مدیون آنان هستیم، انجام دهیم.

شهردار منطقه ۱۲ مزین شدن خیابان‌ها و معابر را امری مهم و برکتی ناب دانست و گفت: شهداء برکتی بی‌پایان هستند که باید از این گنجینه‌ها به‌ درستی استفاده شود.

وی افزود: پس از درخواست خانواده معظم شهدا و انجام مراحل اداری در مرکز و با ابلاغ شورای اسلامی شهر تهران و پس از تصویب نام‌ها، ساخت تابلوی معابر به نام شهداء در دستور کار قرار گرفته و در مراسمی آئین نامگذاری و نصب تابلوها در معابر برگزار می ‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما