شناسهٔ خبر: 67610573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه: مقاومت توانست در یمن، عراق، لبنان و فلسطین تکثیر شود

تهران - ایرنا- فرمانده کل سپاه گفت: مقاومت توانست در یمن، عراق، لبنان و فلسطین تکثیر شود، فرزند یمنی از کنار دریای سرخ راه را بر حامیان رژیم صهیونیستی بسته است و این  غرورانگیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در آیین یادواره شهدای قرارگاه رمضان «۴۰ سال مجاهدت» گفت: به واسطه قرارگاه رمضان، هسته اولیه الگوی یک مقاومت مشترک بین دو ملت ایران و عراق در دو سرزمین ولی برای یک هدف شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سعادت همه مسلمانان از درون میدان‌های جهاد و شهادت عبور می‌کند، افزود: مستکبران طلوع خورشید اسلام را نمی‌پسندند و اسلام را نمی‌توانند تحمل کنند. چرا که آزادی، کرامت انسان، باز کردن غل و زنجیر از پای مسلمانان و بیدار کردن آنها از گورستان جهل برای ستمکاران قابل تحمل نیست. هر جا که اسلام طلوع کند آنها شمشیر می‌کشند و متحد می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرز جهاد آنجاست که مسلمانان در خطر قرار بگیرند، تصریح کرد: در آنجا ما ورود می‌کنیم. چرا که عمل ما در میدان بر اساس جغرافیای اعتقادی ما و جغرافیای سرزمینی است.

سرلشکر سلامی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این عملیات نشان داد اگر شرایط اقتضا کند ما خودمان عمل می‌کنیم و شمشیر می‌کشیم. اینگونه نیست که بنشینیم فقط دیگران در جبهه مقاومت عمل کنند. بلکه آنها را حمایت می کنیم و اگر لازم باشد خودمان هم شمشیر می‌کشیم چرا که عزت مسلمانان بر هر چیز واجب تر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از سوی یمن، عراق، لبنان، فلسطین و ایران در عملیات وعده صادق زیر آتش هستند گفت: این دل‌انگیزترین نمای وحدت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه مقاومت توانست در یمن، عراق، لبنان و فلسطین تکثیر شود تاکید کرد: فرزند یمنی از کنار دریای سرخ راه را بر حامیان رژیم صهیونیستی بسته است و این غرورانگیز است.

سرلشکرسلامی با تاکید بر اینکه باید ایستاد و قد خم نکرد، یادآور شد: نباید کرنش و تسلیم شویم. چرا که مسلمان عزیز است و عزیز شکست ناپذیر و تسلیم ناپذیر است.

سرلشکر سلامی در ابتدای این مراسم گفت: شما خانواده شهدا در این مراسم مهمان نیستید بلکه میزبان هستید؛ چرا که ایران موکب همه شهیدان دنیای اسلام است. قلب‌های مردم ایران سرشار از عشق نسبت به همه ملت مسلمان در همه نقاط عالم به خصوص شهدای عزیز اسلام و خانواده‌های آن‌ها است که مثل ستاره‌های پرفروغ در آسمان افتخارات امت اسلام می‌درخشند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مفتخر هستم که امروز در جمع این عزیزان حضور پیدا کردم. مقاومتی که از گذشته دور با شکل‌گیری قرارگاه رمضان در دنیای اسلام آغاز شده بسیار مهم است و امروز در صفحات سیاسی جهان اسلام زیباترین پیوندها و مستحکم‌ترین برادری‌ها در لحظه‌های سخت شکل می‌گیرد، همچنین اقوام در یک سنگر برای آرزوهای بزرگ و مشترک در مقابل دشمنان مشترک می‌ایستند تا از کرامت، شرف و مرز خود دفاع کنند.

وی گفت: قرارگاه رمضان از استثنایی‌ترین قرارگاه‌های جنگ بود؛ چرا که هسته اولیه حضور یک مقاومت مشترک بین دو ملت در دو سرزمین اما برای یک هدف شکل گرفته است. برای سپاه این قرارگاه از مهم‌ترین ارکان جنگ و سپاه به حساب می‌آمد و به همین دلیل است که شما در آن چهره‌های بی‌نظیری مثل اسماعیل دقایقی را می‌بینید

.سرلشکر سلامی گفت: در هم آمیخته شدن خون های شهید ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی در یک مقطه و یک سرزمین نشان‌دهنده این حقیقت است که اسلام برای حمایت از مسلمانان مرز نمی‌شناسد. این مرزهای جغرافیایی که در کشورها وجود دارد در اسلام تفکیک کننده نیست و آرزوها را از هم جدا نمی‌کند. قرارگاه رمضان افتخار اولیه‌ای بود برای بیان این حقیقت. این قرارگاه تجلیل واقعی امت واحده بود در جهاد اسلامی.

نظر شما