شناسهٔ خبر: 67610432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

از: مردم ایران به: رییس جمهور ایران

صاحب‌خبر -

با عرض سلام و احترام  و تبریک پیروزی شما در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری  اسلامی ایران ؛

 اینجانبان مردم ایران به استحضار می رسانیم که از شما به عنوان منتخب خود خواسته هایی داریم که در ذیل به بخشی از آنها اشاره می نماییم :

1 -   در همه نظر سنجی هایی که انجام شده مهم ترین و فوری ترین خواسته ما مردم به درستی " بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی " ، کنترل تورم و کاهش گرانی گزارش شده است.

جناب آقای پزشکیان اوضاع بد اقتصادی و معیشتی خود زمینه ساز معضلات خطرناک فرهنگی اجتماعی سیاسی و  آسیب به بهداشت ، آموزش و سلامت فردی آحاد جامعه و هزاران مشکل دیگر خواهد شد ، در نتیجه با بهبود اوضاع کلی اقتصادی کشور بسیاری از معضلات پیش گفته  زمینه ظهور و بروز نخواهند یافت .

  پس لطفا مهم ترین وجه همت خود را  بهبود وضع اقتصادی  مملکت گذاشته و در این راه از همه توان خود و بدنه کارشناسی کشور از هر گروه و جناح و از همه تجربیات جهانی و همچنین از همت تک تک مردم  کارشناسان و متخصصان استفاده نمایید.

2-  ما مردم ایران از جنگ و دعواهای سیاسی و جناحی خسته شده ایم و نمی توانیم بپذیریم در حالی که کمرمان در زیر مشکلات اقتصادی خم شده ، بخش عمده ای از توان و توجه کشور صرف دعواهای سیاسی بی حاصل مسئولان مختلف باشد .

 پس از شما می خواهیم که ضمن حفظ استقلال و منش و شیوه خاص خود در اداره قوه مجریه ، تعامل درست و منطقی با دیگر قوا و جریان های حاکمیتی و مردمی را در پیش گرفته تا ضمن پیشبرد هر چه بهتر امور کشور ، تضاد و درگیر ی ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

 تجربه نشان داده که این دعواهای سیاسی هیچ برنده ای نداشته و البته بزرگترین بازنده های آن  نظام ، مردم و دولت مستقر بوده اند.

3 - نیمی از ما مردم به هزار و یک دلیل در انتخابات شرکت نکردیم و از این طریق خواستیم صدای نارضایتی خود از وضع موجود را به گوش نظام و شما که اکنون  به عنوان رییس قوه مجریه  منتخب مردم  شده اید برسانیم . 

توقع ما این است که صدای ما رابشنوید ، خواسته های ما را بشناسید ، به آنها احترام گذاشته و تا جایی که امکان دارد آنها را برآورده  نمایید. ( نگران نباشید چهار چوب های قانونی و عرفی و البته حدود اختیارات شما را خوب می شناسیم و انتظار فرا تر از آن اختیارات و قوانین را نداریم)

4 -  ما مردمی که در انتخابات شرکت کرده  بویژه آنهایی که به شما رای دادیم تنها انتظارمان این است که " به قول هایی که دادید عمل کنید "  همین و بس .

5 - از شما می خواهیم که به خواسته های جوانان توجه بیشتری مبذول دارید .

 به عرض تان می رسانیم که خواسته های جوانان شامل طیف وسیعی از موضوعات بسیار اساسی مانند ایجاد شرایط کاری مناسب ، ایجاد شرایط ازدواج ، مسکن مناسب  تا  اینترنت پرسرعت با کمترین مانع ، دسترسی منطقی به فضای مجازی با بهترین شرایط  و کمترین مداخله گری ، امکان دسترسی به خودروهای روز دنیا با قیمت های مناسب  تا  احترام  به نظرات، شنیدن صدا و خواسته هایشان ، برخورداری از آزادیهای مشروع اجتماعی و سیاسی  و ... می باشد.

شاید برخی از خواسته های جوانان برای بعضی از مسئولان که سن و سالی از آنها گذشته غیر قابل درک باشد ، اما این موضوع چیزی از واقعیت های  موجود که باعث دور شدن آن جوانان ازنظام وانقلاب شده را  تغییر نمی دهد .

میلیون ها جوان خواسته های به حق و کاملا مشروعی دارند که بایستی ابتدا شناخته و سپس به درستی بدانها پرداخته شود.

6  - از شما خواستاریم در این دوره با توجه به شرایط موجود ضمن توسعه روابط با کشورهای مختلف دنیا اعم از شرقی و غربی و با استفاده از ظرفیت های گسترده  داخلی و قدرت ملی دریافتی از ملت بزرگ ایران ، باب گفتگو از سر عزت و قدرت و البته با چاشنی منطق و انعطاف منطقی با قدرتهای جهانی را باز کرده تا زمینه لغو کامل تحریم های ظالمانه  و غیر انسانی علیه کشورمان فراهم آید.

جناب آقای رییس جمهور مطالب فوق الذکر و بسیاری مطالب دیگر که به احتمال قریب به یقین خود از آنها اطلاع دارید از جمله خواسته های ما مردم  ایران از شما می باشد که توقع داریم بدانها توجه خاص و ویژه  مبذول فرمایید.

با تشکر فراوان از حسن توجه شما

امضا : مردم ایران

 

 

نظر شما