شناسهٔ خبر: 67610053 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس فدراسیون ژیمناستیک: امیدواریم انگیزه‌های اُلفتی حفظ شود/ اُلفتی: می‌گفتند ژیمناستیک زنگ تفریح ورزش‌هاست

نماینده ژیمناستیک ایران در المپیک گفت: توانستیم در رشته‌ای که می‌گفتند زنگ تفریح ورزش‌هاست سهمیه کسب کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزانکیومرث هاشمی ظهر امروز (چهارشنبه)، با حضور در آکادمی ژیمناستیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به محل تمرین مهدی الفتی، عضو تیم ملی ژیمناستیک پیش از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یافت و جویای آخرین وضعیت این المپین کشورمان شد. 

در این بازدید علیرضا پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی و محسن معتمدکیا مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان کیومرث هاشمی را همراهی می‌کنند.

زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک در حاشیه حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی اظهار داشت: خیرخواه از سال ۹۶ در تیم ملی مربی بود و از زندگی خود گذاشته است. الفتی هم بعد از ۶۰ سال سهمیه گرفت البته او پیش‌تر در بخش جوانان هم سهمیه المپیک گرفته بود که به دلیل آسیب نتوانست برود.

وی افزود: خیرخواه شبانه روز از زندگی‌اش گذشت و با بچه‌ها زندگی می‌کند. امیدواریم انگیزه‌های الفتی حفظ شود. روی تیم ملی جوانان کار می‌کنیم که پشتوانه برای تیم بزرگسالان باشد. به تجهیزات و بودجه توجه شد و از این بابت از شما ممنونم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک خطاب به وزیر ورزش اضافه کرد: تصمیم جسورانه شما در ژیمناستیک سرنوشت‌ساز شد. شما به من گفتید کمک کنم تا بچه‌ها در مسابقات شرکت کنند و خوشحالم نگاه شما به ثمر نشست.

 

<div id="video-display-embed-code_442720" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4782652/442720?width=400&height=300"></script></div>

اُلفتی: می‌گفتند ژیمناستیک زنگ تفریح ورزش‌ها است!

مهدی اُلفتی نیز در حاشیه بازدید وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون ژیمناستیک گفت: حدود ۲ ماه است که اردو‌های خود را شروع کردیم و یک ماه است که در کمپ اردو‌های تیم ملی هستیم. روند پیشرفت‌مان خوب بود و تمام شرایط ایده‌آل بود و امیدوارم بتوانیم در المپیک بهترین اجرا را داشته باشیم.

وی ادامه داد: وسیله‌هایی که داریم فرسوده و قدیمی شده و برای ۲۰ سال پیش است. وزیر ورزش دستور داد که یک ست ژیمناستیک وارد ایران شود که متاسفانه این لوازم به المپیک نرسید. ان‌شالله برای مسابقات بعدی و المپیک بعدی نماینده بیشتر و اجرای بهتری خواهیم داشت.

نماینده ژیمناستیک ایران در المپیک گفت: ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی نماینده‌ای نداشت که کسب مدال کند و این مورد برای من محقق شد و توانستیم در رشته‌ای که می‌گفتند زنگ تفریح ورزش‌ها است کسب سهمیه کنیم.

الفتی درمورد پروسه حضورش در المپیک پاریس عنوان کرد: استرالیا شکایت کرده بود که سهیمه‌ای که ما گرفته‌ایم مورد تایید فدراسیون جهانی نبود که در روندی یک ماهه اعلام شد قانونی که ما به آن استناد کرده‌ایم درست بوده و سهمیه ایران تایید شد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: مراحل سختی را گذراندیم

خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک نیز در جمع خبرنگاران گفت: ما مراحل سختی را گذراندیم تا مهدی به این جایگاه رسید. من با خانم اینچه درگاهی هدفگذاری کردم و با رفتن وی من تنها ماندم و تحمل کردم تا مدال با ارزش بازی‌های آسیایی به دست آمد.

وی افزود: ما کمترین امکانات را داشتیم و با قدرت ایستادیم. قول مدال خیلی سخت است، اما با قدرت می‌رویم که پرچم پرافتخار ایران را بالا ببریم. کسب سهمیه سخت بود، ولی به لطف خدا انجام شد و امیدوارم به بالا رفتن پرچم منجر شود.

انتهای پیام/

نظر شما