شناسهٔ خبر: 67609992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتاب‌ها تبلیغاتی است

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از عناوین ضدآب یا ضدتعریق برای ضدآفتاب‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتاب‌ها با گذشت زمان از روی پوست پاک می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، رؤیا مرجانیان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کرم‌های ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند، اظهار کرد: برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب باید فراورده آزمایش و ادعای مقاوم بودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاوم بودن به آب نیز مشخص باشد.

وی افزود: همه ضدآفتاب‌ها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند، باید دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان استفاده مجدد را روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ضدآفتاب‌ها به اشکال مختلف از جمله لوسیون‌ها، کرم‌ها، ژل‌ها، استیک‌ها و اسپری‌ها در دسترس هستند، دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته به شکل آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.

مرجانیان اضافه کرد: استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتاب‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتاب‌ها با گذشت زمان از روی پوست پاک می‌شود.