شناسهٔ خبر: 67609824 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

پرواز آسان و ارزان: ترفندهای انتخاب بلیط هواپیما ارزان

هواپیما یکی از بهترین و سریع‌ترین وسائل نقلیه است که طرف‌داران زیادی دارد و در وقت صرفه جویی زیادی می‌کند، به همین خاطر این روش حمل و نقل طرف‌داران زیادی دارد و روزانه هزاران پرواز در سراسر جهان صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

امروزه هم با توجه به اهمیت پیدا کردن زمان و رواج پیدا کردن سفرهای هوایی، تقاضا برای این سفرها بالا رفته، اما سفرهای هوایی با توجه به میزان استهلاک و هزینه‌های بالای نگهداری و خدمات بسیار گران قیمت هستند و بلیط هواپیما قیمت بالایی دارد. اگر طرف‌دار سفرهای هوایی هستید یا زیاد با هواپیما سفر می‌کنید و از هزینه‌های بالای این روش سفر کلافه شده‌اید، بهتر است درباره سفرهای هوایی و قلق‌های رزرو بلیط هواپیما ارزان بیشتر بدانید که بتوانید یک سفر بی‌دغدغه و ارزان قیمت هوایی داشته باشید. در این مقاله راهکارهای سفر آسان و ارزان هواپیما را بررسی کرده‎‌ایم.

زمان‌بندی مناسب سفر

اگر به دنبال پرواز هوایی ارزان هستید باید در برابر تاریخ و زمان پرواز انعطاف بالایی به خرج دهید چرا که به‌طورکلی، قیمت بلیط هواپیما در فصل‌های کم گردشگر (غیر پیک) به مراتب پایین‌تر از فصل‌های پر گردشگر است. بنابراین، برای خرید بلیط ارزان هواپیما برنامه‌ریزی سفر در بازه‌های زمانی کم‌ترافیک، مانند اوایل بهار و اوایل پاییز برای سفرهای داخلی و اوایل بهار، اوایل پاییز و اواخر پاییز برای سفرهای خارجی، از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

قیمت بلیط در روزهای شلوغ هفته (مانند پنجشنبه و جمعه) به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. از این رو، انتخاب روزهای وسط هفته (مانند سه‌شنبه یا چهارشنبه) برای انجام سفر، فرصتی مناسب جهت بهره‌مندی از نرخ‌های پایین‌تر را فراهم می‌کند.

همچنین خوب است بدانید که پروازهای ابتدای صبح و اواخر شب به دلیل تقاضای کمتر، غالباً با قیمت‌های بهتری ارائه می‌شوند.

استفاده از ابزارهای مقایسه قیمت

وب‌سایت‌های متعددی با گردآوری اطلاعات مربوط به پروازهای مختلف ایرلاین‌ها، امکان مقایسه سریع و آسان قیمت‌ها را در یک پلتفرم واحد فراهم می‌کنند و شما می‌توانید از بین پروازهای پیشنهادی در تاریخ مورد نظرتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برخی از این وب‌سایت‌ها مرتب سازی بلیط‌ها بر اساس قیمت را هم ارائه می‌کنند که بسیار برای شما کمک کننده خواهد بود.

بررسی بلیط‌های چارتر و لحظه آخری

در این روش، آژانس‌های مسافرتی با خرید بلوکی از صندلی‌های هواپیما از ایرلاین‌ها، آنها را با قیمت‌های پایین‌تر به مسافران عرضه می‌کنند. توجه به قوانین و مقررات مربوط به استرداد و تغییر تاریخ این بلیط‌ها به دلیل محدودیت‌های اعمال شده، حائز اهمیت است.

ایرلاین‌ها در تلاش برای تکمیل ظرفیت پروازهای خود در لحظات پایانی، اقدام به ارائه این بلیط‌ها با قیمت‌های بسیار پایین می‌کنند. یافتن این بلیط‌ها به دلیل تقاضای بالا، نیازمند جستجوی مداوم است. همچنین خرید بلیط کنسلی هواپیما در لحظات آخر مانده به پرواز می‌تواند برای شما صرفه جویی خوبی به شمار بیاید. برخی ایرلاین‌ها در صورتی که در نزدیک پرواز بلیط کنسلی داشته باشند آن بلیط را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسانند که صندلی‌های هواپیما خالی نماند.

توجه داشته باشید که در پروازهای چارتر اجازه حمل بار زیادی ندارید و اگر به این موضوع توجه نکنید ممکن است دچار مشکل شوید. در حین خرید پروازهایی با قیمت‌های خیلی پایین باید حتماً به این موضوع توجه کنید.

پرواز آسان و ارزان: ترفندهای انتخاب بلیط هواپیما ارزان

عضویت در خبرنامه‌های شرکت‌های هواپیمایی

ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی به منظور اطلاع‌رسانی در خصوص تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه به مشترکین خود، اقدام به ارسال خبرنامه و ایمیل‌های تبلیغاتی می‌کنند. اگر بیش از حد با هواپیما پرواز می‌کنید، عضویت در برنامه‌های وفاداری ایرلاین‌ها، مزایایی مانند تخفیف در قیمت بلیط و سایر خدمات را برای شما در پی خواهد داشت.

بلیط چند مقصده بگیرید

برخی سفرها و پروازهای خارجی به صورت مستقیم صورت نمی‌گیرد و ممکن است یک یا دو توقف در بین مسیر داشته باشند. این پروازها معمولاً زمان طولانی‌تری دارند و بسیار کم طرف‌دارند، به همین دلیل ایرلاین‌ها بلیط‌های این دسته پرواز را با قیمتی بسیار عالی ارائه می‌کنند.

در حین خرید بلیط‌های چند مقصدی و با توقف توجه داشته باشید که حتماً زمان توقف را چک کنید تا در فرودگاه بیش از اندازه سرگردان نشوید و برنامه‌های سفر شما برهم نخورد. برخی از این پروازها ممکن است بیش از ۴ ساعت معطلی داشته باشند، اما در عوض شما می‌توانید در فرودگاه بچرخید و سوغات تهیه کنید یا غذای خوشمزه محلی بخورید.

رزرو پرواز با ایرلاین‌های مختلف

در برخی از مسیرها، ترکیب پروازهای رفت و برگشت با ایرلاین‌های مختلف، قیمت نهایی پایین‌تری را به ارمغان می‌آورد. همچنین برخی ایرلاین‌ها قیمت‌های مناسب‌تری را نسبت به سایرین ارائه می‌کنند که می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر هوایی شما بسیار حائز اهمیت باشد.

از کدهای تخفیف استفاده کنید

شرکت‌های هواپیمایی یا وب‌سایت‌های واسطه فروش بلیط در بسیاری از مواقع و به مناسبت‌های مختلف کدهای تخفیفی ارائه می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و کمی هزینه سفر خود را کاهش دهید. برخی از شرکت‌ها هم ممکن است درصدی از پول بلیط شما را برگشت دهند که در خریدهای بعد استفاده کنید.

راحتی در سفر هوایی

برای راحتی در سفرهای هوایی باید نکاتی را برای حین پرواز در نظر بگیرید تا اذیت نشوید. استفاده از لباس‌های راحت و سبک و کفش‌های راحتی و قابل تنفس در این سفرها، به ویژه سفرهای خیلی طولانی، بسیار حائز اهمیت است. اگر شب سفر می‌کنید و بدخواب هستید بهتر است چشم بند و گوش‌گیر همراه داشته باشید تا خواب شما مختل نشود.

همچنین همراه داشتن کتاب یا مجله برای گذراندن وقت تا رسیدن به مقصد می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد که سفر هوایی خوبی را تجربه کنید. فراموش نکنید که اگر بیمار هستید و باید داروهای خاصی را مصرف کنید، حتماً آن‌ها را به همراه دستورالعمل داخل کیف دستی بگذارید که دسترسی شما به آن‌ها آسان باشد و در صورت بروز مشکل دیگران به راحتی بتوانند به شما کمک کنند.

پرواز آسان و ارزان: ترفندهای انتخاب بلیط هواپیما ارزان

سخن پایانی

سفرهای هوایی مزیت‌های بسیاری نسبت به سایر روش‌های سفر دارند، اما در کنار این مزیت‌ها هزینه بالایی را هم می‌طلبند. به همین خاطر برای افرادی که سفرهای هوایی را ترجیح می‌دهند یا مجبورند که به هر دلیلی با هواپیما سفر کنند مهم است که بتوانند با قیمتی مقرون به صرفه و معقول بلیط خود را تهیه کنند. در این مقاله چند روش برای تهیه بلیط هواپیما با قیمت مناسب به شما معرفی کردیم.

نظر شما