شناسهٔ خبر: 67609506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

احداث ۱۴۰ پروژه بهداشتی در استان اصفهان آغاز شد

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۱۴۰ پروژه بهداشتی در این استان توسط دولت سیزدهم احداث و ۸۵ باب آن افتتاح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمید گله‌داری _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در گردهمایی خیرین سلامت تیران و کرون با اشاره به فعالیت‌های حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها در استان اصفهان، اظهار کرد: احداث ۱۴۰ پروژه عمرانی در حوزه سلامت توسط دولت سیزدهم در استان اصفهان آغاز شد که ۸۵ باب از آن افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام ۶,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی باید اختصاص پیدا کند که بخشی از آن توسط دولت و بخشی هم توسط خیران تأمین خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خیران در ۴۰ باب از این پروژه‌ها مشارکت داشتند، تصریح کرد: برای احداث پروژه‌های بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی ۲۵ درصد و خیران ۲۵ درصد سهم و تولیت دارند و بخش دیگر آن در تعامل و تولیت و همکاری دیگر دستگاه‌های اداری محقق و به ثمر می‌رسد.

گله‌داری با انتقاد از همکاری نکردن بخشی از دستگاه‌های اداری در احداث پروژه‌های بهداشت و درمان، اضافه کرد: هشت باب از پروژه‌های حوزه سلامت دولت سیزدهم در شهر اصفهان بوده که به دلیل بوروکراسی اداری در مدیریت شهری با تأخیر آغاز شده است.

وی ادامه داد: بخشی از نبود همکاری‌ها و تصمیمات سلیقه‌ای در دستگاه‌های اداری منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها و گاهی موجب بی‌انگیزگی خیران می‌شود و هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۰ میلیون تومان تفاوت قیمت اجرای پروژه در سال گذشته نسبت به امسال است، گفت: این افزایش هزینه‌ها در پی سخت‌گیری یا بوروکراسی اداری به پروژه تحمیل و موجب بروز مشکل و کمبود اعتبار می‌شود.

گله‌داری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت هزینه‌های ناشی از بیمارستان‌سازی و پول دارو را کاهش می‌دهد، گفت: روی موضوعات سلامت و پیشگیری تمرکز و از تحمیل هزینه زیاد جلوگیری باید کرد.

نظر شما