شناسهٔ خبر: 67609346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار سنندج:

۹۷ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی به متقاضیان سنندج پرداخت شد

سنندج_فرماندار سنندج گفت: در سال گذشته، ۹۷ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان سنندج ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب و آرزوی موفقیت برای ایشان در خدمت به مردم کشور، به ویژه مردم استان کردستان و شهرستان سنندج، از حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و افزایش مشارکت در دور دوم قدردانی کرد.

وی بر تمرکز بر اشتغال و اهمیت آن، تأکید کرد و افزود: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه است و همه باید در این زمینه دین خود را ادا کنند.

عسکری با اشاره به وجود جوانان بیکار در خانواده‌ها که آرامش آن‌ها را به هم می‌ریزد، از تمامی مسؤولان خواست تا به‌طور ویژه در این بخش اقدام کرده و برنامه‌ها را دنبال کنند.

وی همچنین تأکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال، ضروری است که آسان‌کاری در ابلاغیه‌ها صورت گیرد، البته این آسان‌کاری باید در چارچوب قانون و در جهت رفع بیکاری و افزایش رضایت‌مندی مردم باشد.

فرماندار سنندج با تقدیر از اقدامات بنیاد علوی در ایجاد اشتغال روستایی، از بخشداران خواست تا همکاری لازم را با این بنیاد به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه‌های شهر به عمل آورند.

عسکری با اشاره به اینکه بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان برنامه‌های مناسبی در زمینه آموزش و توانمندسازی افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند دارند، خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزها و توانمندسازی با بنیاد علوی شد.

حسن عسکری اعلام کرد که در سال ۱۴۰۳، ۳۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات توسط دستگاه‌های مختلف به بانک‌های عامل معرفی شده و در حال پرداخت است و تعهد شهرستان سنندج در سال جاری ایجاد ۵۰۶۰ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۲۰ درصد آن محقق شده است.

فرماندار سنندج گفت: در سال گذشته، ۹۷ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی جذب و به متقاضیان پرداخت شده است و تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال برای ۴۷۵۱ نفر بود که بیشتر از تعهد محقق شده و برای ۵۵۹۴ نفر اشتغال ایجاد شده که ۱۱۷ درصد از تعهد را شامل می‌شود.

عسکری در پایان تأکید کرد؛ همه مسؤولان باید با تمام توان در جهت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در شهرستان سنندج تلاش کنند و با همکاری و همدلی، این مهم را محقق سازند.

نظر شما