شناسهٔ خبر: 67608939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش‌بینی تولید بیش از پنج هزار تُن آلبالو از باغ‌های ملایر

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی امسال پنج هزار و ۴۱۳ تُن آلبالو از سطح باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

«علیرضا زنگنه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۸۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت آلبالو است.

وی افزود: از این میزان ۷۹۶ هکتار بارور و ۲۱ هکتار غیر بارور است که بیشترین میزان سطح زیرکشت و تولید آلبالو در بخش زند شهرستان ملایر قرار دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد از میزان تولید و سطح زیرکشت آلبالو در بخش زند و ۲۰ درصد در سایر نقاط این شهرستان کشت و تولید می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه محصول آلبالوی این شهرستان از نظر کیفیت، در سطح بالایی قرار دارد، ادامه داد: بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و میوه خشک است و با توجه به کیفیت بالای آلبالوی این شهرستان مصرف تازه‌خوری آن بیشتر در بازار تهران به فروش می‌رسد.

وی گفت: برداشت محصول آلبالوی باغ های این شهرستان همه ساله از نیمه دوم تیر آغاز می‌شود و تا مرداد ادامه دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: از حدود بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی در بخش زند، بیش از ۸۰۰ هکتار آن به باغ‌های آلبالو اختصاص دارد و سالانه بیش از پنج هزار تُن آلبالو به بازار عرضه می‌کند.

زنگنه با بیان اینکه ملایر در تولید و سطح زیر کشت آلبالو، رتبه نخست استان همدان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: عمده محصولات تولیدی باغی این بخش آلبالو، گردو، گیلاس، زردآلو و انگور است.

به گزارش ایرنا؛ بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت آلبالو است که شهرستان ملایر با ۸۱۷ هکتار، قطب تولید آلبالو در این استان است.

نظر شما