شناسهٔ خبر: 67608917 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم‌ترین اهداف پتروشیمی شیراز در سال جاری؛

ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری

تهران- ایرنابازار- یکی از طرح‌های موفق پتروشیمی چه از لحاظ جانمایی و چه محصولات تولیدی، پتروشیمی شیراز است. طرحی که بیش از هفت دهه پیش، به عنوان اولین طرح پتروشیمی کشور کلنگ‌زنی شد و امروز یکی از مهم‌ترین تولیدکننده‌ اوره کشور شناخته شده است و نام مادر پتروشیمی‌ را یدک می‌کشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنابازار، موفقیت‌های پتروشیمی به همین‌جا ختم نمی‌شود و این مجموعه عظیم صنعتی در نظر دارد با اجرایی کردن طرح‌هایی همچون: کریستال ملامین، پروژه کیسه‌زنی در مسیر توسعه، کارآفرینی و صادرات گام‌های بلندی بردارد.

البته نگاه کلان مدیریت پتروشیمی تنها به تولید و توسعه معطوف نبوده، بلکه در مسیر حفظ محیط زیست نیز فعالیت داشته و به همین خاطر رتبه برتر و تندیس طلایی دومین اجلاس سالانه یکصد برند برتر با رویکرد مسئولیت‌های اجرای طرح‌های زیست‌محیطی را از آن کرده است. تندیسی که به واسطه‌ فعالیت‌هایی همچون: بهینه‌سازی مصرف منابع، توسعه فضای سبز، کنترل آلایندگی‌ها، مشارکت در احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی، کمک به توسعه روستاها و مناطق محروم به دست آمد.

احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی و بهداشتی، کاهش مصرف آب، کاهش انتشار آلاینده‌های هوا، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی و حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه محیط زیست تنها بخشی از فعالیت‌های زیست‌محیطی این مجموعه هستند. از طرفی پتروشیمی شیراز در سومین کنفرانس بین‌المللی برند سبز موفق به کسب لوح تقدیر برند سبز شد. این موفقیت بزرگ پس از سنجش شاخص‌هایی مانند: مدیریت مصرف آب و انرژی، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، مدیریت پسماند، استفاده از منابع تجدیدپذیر، آموزش و فرهنگ‌سازی، زیست‌محیطی و مسئولیت اجتماعی به پتروشیمی شیراز اهدا شد. این پایان کار نبود و لوح و تندیس زرین شرکت برتر در رضایتمندی مشتری در هشتمین اجلاس سراسری رضایت مشتری به پتروشیمی شیراز تعلق گرفت. لوحی که حاصل تلاش و تعهد بی‌وقفه کارکنان شرکت در راستای تحقق اهداف مشتری‌مداری است.

در مجمع پتروشیمی شیراز که خرداد ماه امسال برگزار شد، با موافقت هئیت‌مدیره و اکثریت سهام‌داران، نود درصد سود هر سهم پرداخت شد. این مجموعه در سال ۱۴۰۲ موفق به رشد ۱۰۴ درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحدها شد. سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره‌ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به‌خوبی نشان‌دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲، در بین اوره‌سازهای کشور به ۲۵درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵درصد رسیده است.

اهدافی که در پایان مجمع مطرح شد، نشان از عزم جدی هئیت‌مدیره برای توسعه و سودآوری مجموعه دارد. اخذ سند تک برگ زمین ۲۲۱ هکتاری برای توسعه و احداث پروژه‌های جدید، افزایش شش برابری خرده فروشی، کاهش هزینه‌های انبارداری، اجرای پروژه تولید کریستال ملامین با هدف تکمیل زنجیره ارزش، برنامه‌ریزی به منظور تولید نیترات آمونیاک، تامین قطعات پتروشیمی و در نهایت حل و فصل پرونده‌های حقوقی، مواردی بودند که در مجمع طرح و به تصویب رسیدند.

و اما شیرینی فعالیت‌های پتروشیمی شیراز در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در آزادی دویست و بیست زندانی جرایم غیرعمد. گامی ارزشمند به منظور حمایت از نیازمندان و تقویت بنیان خانواده‌ها که با همکاری آستان قدس رضوی، حرم مطهر شاهچراغ و کارکنان پتروشیمی شیراز با استقبال مسولان ارشد استانی همراه شد. حرکتی که نشان می‌دهد، این مجموعه در کنار فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی، از عمل به مسولیت‌های اجتماعی غافل نبوده و نیست.

نظر شما