شناسهٔ خبر: 67608442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

قیمت جهانی نفت امروز 20 تیر 1403

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۵ سنت معادل ۰.۶۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۱۱ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه به دنبال انتشار تورم پایین‌تر از حد انتظار در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا، کاهش یافته است. تاجران در حال بررسی احتمال آتش بس در غزه هستند. مذاکرات صلح امروز از سر گرفته می‌شود.

 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 55 سنت معادل 0.65 درصد کاهش به 84 دلار و 11 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 45 سنت معادل 0.55 کاهش 80 دلار و 96 سنت معامله می‌شود.

 

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 3 درصد در سه روز گذشته افزایش قیمت داشتند که نتیجه بی‌تأثیر بودن نسبی طوفان بریل بر صنعت نفت تگزاس بوده است. شرکت‌های نفت و گاز این منطقه برخی از فعالیت‌های خود را در روز سه‌شنبه از سر گرفتند. برخی بنادر بازگشایی شده‌اند و اکثر تولیدکنندگان تولید خود را افزایش داده‌اند. البته برخی تاسیسات هم دچار خسارت شده و برق آنها هنوز قطع است.

 

تحلیلگران عقیده دارند امید به آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و اطلاعات مربوط به تورم پایین‌تر از حد انتظار در چین از عوامل کاهش قیمت نفت بوده است.

 

قیمت‌های مصرف کننده در دومین اقتصاد بزرگ دنیا برای پنجمین ماه پیاپی در ژوئن افزایش یافته، اما کمتر از حد انتظار بوده است. در این بین، قیمت‌های تولید کننده همچنان رو به کاهش است.

 

در خاورمیانه، مذاکرات برای آتش بس در غزه امروز در دوحه با حضور مقامات مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود.

 

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت و بنزین این کشور طی هفته گذشته کاهش یافته که حاکی از روند افزایش تقاضا برای سوخت در فصل پرمصرف تابستان است.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده میلادی از عرضه فراتر خواهد رفت.

 

اما اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر بالا رفتن احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره از قیمت نفت حمایت می‌کند. پایین آمدن نرخ بهره باعث رشد اقتصاد شده و مصرف نفت را افزایش می‌دهد./ تسنیم

نظر شما