شناسهٔ خبر: 67608313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سلاجقه: توافقات ارزشمندی با کشورهای همسایه برای رفع معضل گردو غبار انجام شد

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره همکاری‌های فناورانه و نوآورانه طبق پیمان شانگهای گفت: توافقات ارزشمندی با ترکمنستان و سایر کشورهای همسایه برای رفع معضل گرد و غبار انجام شده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: علی سلاجقه روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اقداماتی که در حوزه محیط زیست بر اساس پیمان شانگهای صورت گرفته است، گفت: در حوزه محیط زیست برای توسعه سبز طبق پیمان شانگهای اتفاق‌های بسیار خوبی در دولت سیزدهم رخ داد و دستاوردهای بسیار عالی برای آن می‌توان تعریف کرد.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره همکاری‌های فناورانه و نوآورانه طبق پیمان شانگهای افزود: شرایط کشورهای عضو شانگهای با یکدیگر متفاوت است ولی در پدیده‌های نوظهور مقرر شد کشورهای عضو با یکدیگر همکاری داشته باشند که یکی از این مسائل، موضوع رفع مشکل گرد و غبار است.

وی با اشاره به دیپلماسی محیط زیست که در دستور کار دولت شهید رییسی بود، یادآور شد: این دیپلماسی به نتایج ارزنده‌ای خواهد رسید و تبادل کارشناسی با کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه انجام شده است و پیگیری‌های لازم برای اجرایی شده مصوبات صورت گرفته در دستور کار است.

سلاجقه با اشاره به توافقات انجام شده با ترکمنستان و سایر کشورهای همسایه برای رفع معضل گرد و غبار تصریح کرد: مقرر شد نقشه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقشه عمل که برای شمال و شمال شرقی کشور درنظر گرفته شده است، با استفاده از داده‌های کشور ترکمنستان این نقشه به‌روز شود تا به صورت میدانی اقدامات لازم را در ترکمنستان انجام دهیم.

نظر شما