شناسهٔ خبر: 67608191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

بهادری: مرحله دیگری از وعده رئیس جمهور شهید در راستای عادلانه‌سازی نظام پرداخت انجام شد

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت در مورد مصوبات امروز جلسه هیات دولت گفت: مرحله دیگری از وعده رئیس جمهور شهید در راستای عادلانه‌سازی نظام پرداخت انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، علی‌ بهادری‌جهرمی در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات امروز هیأت دولت پرداخت و گفت: جلسه امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری و اعضاء کابینه برگزار شد و مصوبات متعددی داشت. 

سخنگوی دولت در بیان جزئیات این مصوبات اظهار داشت: مرحله دیگری از وعده رئیس جمهور شهید در راستای عادلانه‌سازی نظام پرداخت کارکنان دولت انجام شد، در امتداد سلسله اقداماتی که در سه سال گذشته به این منظور صورت گرفته بود؛ مثلا بیشتر شدن افزایش‌های حداقل‌بگیران، سامان‌دهی پرداخت‌های خارج از حکم، منضبظ کردن پرداخت شرکت‌های دولتی و شرکت‌های شبه‌دولتی، اتصال بین بهره‌وری و پرداخت‌ها و مواردی از این دست. در این جلسه دولت با ارسال لایحه سامان‌دهی و یکپارچه‌سازی نظام پرداخت کارکنان دولت موافقت کرد. 

وی افزود: برخی از این امور نیازمند اصلاحات قانونی بود، برخی از امور در چارچوب آئین‌نامه‌ها و مصوبات هیأت وزیران بود، حتی برخی از اصلاحات قانونی در چارچوب قوانین بوجه یا برنامه سایر احکام تصویب شده بود. با توجه به نهایی شدن قانون برنامه و اینکه برخی از این موارد باقی مانده بود، این احکام در قالب لایحه‌ای تدوین شد تا امتیازاتی که ناظر به کارکنان دولت در قانون پیش‌بینی شده با توجه به اینکه زمان بسیار طولانی از تصویب قانون استخدامی و قوانین مدیریت می‌گذرد، واقعی‌سازی شود و هم نظارت مؤثری بر پرداخت های خارج از چارچوب صورت بگیرد. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: مصوبه دیگر این بود که با توجه به اینکه هیأت وزیران سالانه باید منابع لازم برای پرداخت حق عضویت سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی‌ای که جمهوری اسلامی عضو آن‌هاست را پیش‌بینی کند، هر سال مصوبه‌ای به پیشنهاد مشترک معاونت حقوقی، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه ارائه می‌رسد، مواردی که نیازمند پرداخت حق عضویت است امروز تصویب شد. 

بهادری جهرمی در بیان جزئیات سومین مصوبه امروز هیأت دولت خاطرنشان کرد: آئین‌نامه‌ای به پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست به منظور ارتقای مشارکت در حفظ محیط زیست و رونق کسب و کار محیط زیستی به تصویب هیأت وزیران رسید. 

وی ادامه داد: در این آئین نامه ارتقاء کمّی و کیفی در حوزه زیست‌گاه‌های طبیعی و حیات وحش پیش بینی شده و در موارد متعددی کمک به توسعه و تقویت مدیریت این حوزه ها، و پویایی اقتصاد محیط زیستی را در پی خواهد داشت و جهت‌گیری آن به سمت مردمی‌سازی هر چه بیشتر در حوزه حفاظت از محیط زیست و از بین بردن خلأهایی است که امکان مشارکت را از بین می‌برد.

نظر شما