شناسهٔ خبر: 67607931 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عالم اهل سنت در گفت‌و‌گو با تقریب:

گفتمان مقاومت یک گفتمان فراگیر است/ امام حسین(ع)؛ احیاگر امر به معروف و نهی از منکر

امام جماعت مسجد جامع سنندج عنوان کرد: شهادت امام حسین علیه السلام در زمانی که دین به انحراف کشیده شد و امر به معروف و نهی از منکر برداشته شد، رخ داد؛ اگر مقاومت، ایثار و ایستادگی ایشان در آن زمان نبود امروز نشر اینچنینی وجود نداشت.

صاحب‌خبر -
ماموستا مختار فرجی امام جماعت مسجد جامع سنندج در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، عنوان کرد: گفتمان مقاومت یک گفتمان فراگیر است که شامل همه جنبه‌های زندگی انسانی می‌شود.

وی افزود: اگر ایستادگی و مقاومت وجود نداشت واژه شهامت از بین می‌رفت و کمرنگ می‌شد.

ماموستا فرجی اذعان کرد: واژه مقدس مقاومت به معنی شکیبایی و ایستادگی در حوادث، مصائب و فراز و نشیب‌ها است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم که برنامه زندگی مسلمان‌ها است به کلید واژه مقاومت بسیار توجه شده و بارها از آن نام برده شده است.

ماموستا فرجی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید کسانی که به پروردگار خود ایمان دارند باید مقاومت داشته باشند وگرنه در هجمه و حملات تاب مقاومت ندارند.

وی گفت: مقاومت در هر کاری لازم و جزء ضروریات است و خداوند صبر و مقاومت را دستور کار مؤمنان قرار داده است.

این عالم اهل سنت اشاره کرد: در سوره طاها آمده که خداوند از مسلمانان می‌خواهد که در  امر نماز خواندن خانواده و فرزندان پافشاری داشته باشند و در این راه صبر و استقامت داشته باشند.

ماموستا فرجی یادآور شد: طبق فرموده قرآن صبر بر آنچه به تو اصابت کند لازم و ضروری است و با صبر و استقامت از گزند زبان محفوظ می‌مانیم‌.

وی ادامه داد: اگر ایستادگی و مقاومت در منطقه باریکه غزه نبود که یک منطقه جغرافیایی پر تراکم جمعیتی و در محاصره دریا و رژیم غاصب است در همان روزهای ابتدایی این منطقه واگذار و اشغال می‌شد.

ماموستا فرجی اذعان کرد: با پشتیبانی کامل استکبار و آمریکا و غرب از حملات رژیم صهیونیستی مردم این منطقه ایستادگی کردند و تمام مصائب را به جان خریدند.

وی عنوان کرد: پس مقاومت و ایثار درس شهامت است که به این مردان جرات داده ماه‌ها پافشاری بر حق خود داشته باشند و دشمن را به زانو در بیاورند.

امام جماعت مسجد جامع سنندج افزود: شهادت امام حسین علیه السلام هم در زمانی که دین به انحراف کشیده شد و امر به معروف و نهی از منکر برداشته شد، رخ داد؛ اگر مقاومت، ایثار و ایستادگی ایشان در آن زمان نبود امروز نشر اینچنینی وجود نداشت.

ماموستا فرجی خاطرنشان کرد: در مقابل این ایثار باید سر تسلیم فرود آورد و باید مقاومت و ایستادگی که واژه‌ی مقدسی است را در جامعه نشر و ترویج داد.

وی بیان کرد: هر کسی هم پا در راه ایستادگی نهد و مقاومت در امری داشته باشد در تمام برهه‌های زمانی و در مشکلات پیروزی نصیب او می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما