شناسهٔ خبر: 67607813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در هفته‌های اول جنگ زندگی زیر موشک‌باران محال است / نیروهای «رضوان» منتظر فرمان هستند

مدیر مرکز تحقیقاتی «آلما» رژیم صهیونیستی از روزگار سختی خبر داد که این رژیم در صورت جنگ گسترده با حزب الله لبنان با آن روبرو خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «تال پری» مدیر مرکز تحقیقات «آلما» رژیم صهیونیستی که متخصص در امور جبهه نبرد در شمال فلسطین اشغالی با لبنان است، گفت: جبهه شمالی اسرائیل (سرزمین های اشغالی) شاهد آتش سنگین و بی سابقه در صورت وقوع جنگ گسترده خواهد بود.

وی افزود: قدرت آتشباری اصلی حزب الله موشک های آن است و این قدرت آتش همه اراضی اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را با دقت بالا هدف قرار می دهد. منطقه ای که به طور عمده در معرض آتش بسیار شدید قرار خواهد گرفت، منطقه شمالی تا شهر حیفا است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: بخش اعظم این قدرت آتش در این منطقه با موشک های کوتاه برد و انواع مختلف آن خواهد بود و از این رو، در هفته های اول جنگ، زندگی عادی در مناطق مورد هدف محال است.

مدیر مرکز تحقیقات «آلما» رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پیش بینی می شود که خط جنوبی شامل شهرک های «الخضیره»، «نتانیا» و «غوش دان» نیز زیر آتش قرار گیرد زیرا منطقه «غوش دان» اهمیت بسزایی برای حزب الله دارد و تمرکزش روی این منطقه خواهد بود. این منطقه با موشک های دقیقی که برخی از آنها بالستیک هستند از جمله موشک های فتح ۱۱۰ که برد ۳۰۰ کیلومتری دارند، هدف قرار خواهد گرفت. برخی از موشکهای فتح ۱۱۰ بسیار دقیق هستند و هر موشک ۵۰۰ کیلوگرم ماده منفجره دارد. موشک «برکان» نیز می تواند منطقه غوش دان را به آتش بکشد.

وی سپس به قدرت رزمندگان حزب الله در نبرد زمینی نیز اذعان کرد و گفت: حزب الله دست به حمله زمینی در منطقه الجلیل (در شمال سرزمین های اشغالی) خواهد زد و به طور حتم، با دهها و صدها نیرو به این منطقه نفوذ خواهد کرد؛ به ویژه که نیروهای نخبه «رضوان» حزب الله توان آن را دارند و فقط منتظر فرمان هستند.

اظهار نظر این تحلیلگر صهیونیست در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که حزب الله از ابتدای جنگ به یک دستاورد راهبردی مهم رسیده و شهرک های شمالی فلسطین اشغالی را در خطوط مرزی به یک کمربند امنیتی نظامی تبدیل کرده است. این دستاورد حزب الله به خودی خود به وجهه رژیم اسرائیل که ادعای قدرتمند بودن دارد، ضربه بزرگی وارد کرده است. رژیم اسرائیل در یک باتلاق راهبردی گرفتار شده و تصمیم برای حمله گسترده به لبنان، بستگی به ملاحظات بسیار پیچیده و سنگین دارد؛ در صورتی که این ملاحظات از طرف حزب الله بسیار ساده‌تر است.

چند روز قبل نیز مرکز مطالعاتی «آلما» رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: برآوردهای اسرائیل حاکی از آن است که در هرگونه جنگ بزرگ، حزب الله بخش عمده‌ای از قدرت آتش خود را در روزهای اول جنگ بر منطقه حیفا متمرکز خواهد کرد و هیچ طرفی در جهان وجود ندارد که بتواند با حجم موشک‌ها و راکت‌هایی که حزب‌الله به اسرائیل (سرزمین های اشغالی) شلیک خواهد کرد، مقابله کند. حزب الله توانایی ساخت سلاح در داخل لبنان را دارد و روند انتقال سلاح برای این حزب نیز در تمام زمان جنگ ادامه خواهد داشت. در چنین شرایطی حزب الله می‌تواند برای مدت بسیار طولانی به پرتاب موشک ادامه دهد. میزان تسلیحاتی که حزب الله در اختیار دارد به آن اجازه می‌دهد تا حداقل در ۱۰ روز اول جنگ روزانه ۳۰۰۰ عملیات موشکی علیه اسرائیل (سرزمین های اشغالی) انجام دهد. با فرض اینکه چنین جنگی تقریباً دو ماه طول بکشد، حزب‌الله می‌تواند یک ضربه بزرگ به اقتصاد اسرائیل با شلیک روزانه حداقل هزار موشک و راکت در روز وارد کند. البته این حجم پرتاب موشک از سوی حزب الله شامل حملاتی که این حزب علیه نظامیان ارتش اسرائیل در خاک لبنان انجام خواهد داد، نمی‌شود.

نظر شما