شناسهٔ خبر: 67607224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از طرح کنترل و نظارت بر یک هزار و ۳۳۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد که این میزان حاکی از افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تیمور باقری با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری یک هزار و ۳۳۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۶۵ دستگاه کامیون، ۶۷۵ دستگاه اتوبوس و ۱۹۰ دستگاه سواری بوده است.

وی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرارگاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجراست.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل‌ونقلی و صورت وضعیت انجام می‌شود، گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی، نظارت مستمر بر ناوگان حمل‌ونقل مسافری استان انجام می‌شود و مدیران فنی قبل از آغاز حرکت، کنترل‌های لازم را در دستور کار قرار می‌دهند.

باقری خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲ و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.

نظر شما