شناسهٔ خبر: 67607202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نامه کارگران پیمانکاری آبفای رودبار به مسئولان: مطالباتمان را پیگیری کنید

کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار در نامه‌ای خطاب به مسئولان خواستار پیگیری مشکلات صنفی خود شدند.

صاحب‌خبر -

جمعی از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار که به دنبال دریافت مطالبات مزدی خود هستند، در نامه‌ای خطاب به مسئولان شهرستان رودبار خواستار پیگیری مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که امضای شماری از کارگران شرکتی آبفای رودبار را در پای خود دارد، کارگران ضمن بیان تعویق دست‌کم ۸ ماهه مطالبات مزدی خود از مسئولان شهرستان رودبار خواسته‌اند راه‌حل مناسبی برای پرداخت مطالبات معوقه آنان پیدا کند.

در ابتدای این نامه آمده است: کارگران پیمانکاری آبفای رودبار به دلیل عدم دریافت هشت ماه حقوق در شرایط بدی مالی و معیشتی قرار دارند و دیگر قادر به ادامه زندگی در این شرایط سخت وطاقت فرسا نمی‌باشند. این در حالی است که حقوق پرسنل رسمی و اداری سازمان آب و فاضلاب علارغم نداشتن اعتبارات مالی به صورت منظم و ماهیانه پرداخت می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: در حالی پرداخت مطالباتمان با تاخیر ۸ ماهه مواجه شده که کارفرمای اصلی برای فشار به کارگران معترض به پیمانکار دستور داده از حقوق و بیمه کارگران کسر کند. کارگران معتقدند کم کردن حقوق و پرداخت نشدن حق بیمه آن‌ها برای پایان دادن به اعتراضات نتیجه‌ای جز ایجاد تنش در شهرستان نخواهد داشت.

به گفته این‌ کارگران، هرچند بار‌ها شرایط دشوار کاری آن‌ها از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شده است، اما تاکنون هیچ توجهی به تغییر شرایط یا رسیدگی به وضعیت این کارگران نشده است. موضوعی که به تفسیر این افراد ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما به حساب می‌آید.

کارگران شرکتی آب و فاضلاب در ادامه تصریح کردند: در این زمان حدود دو هفته از شروع اعتراضات درون مجموعه‌ای، کارگران شرکت آبفا، بار‌ها مشکلات خود را به مقامات مسئول در شهرستان انتقال داده و همزمان شکایت صنفی خود را از کارفرما در وزارت نیرو ثبت کردند.

کارگران آب و فاضلاب رودبار در این نامه با اشاره به بی‌پاسخ ماندن وعده‌های داده شده از سوی کارفرما و مسئولان شهرستانی در پیگیری مطالبات صنفی کارگران افزودند: در طول هشت ماه گذشته کارگران با اعتماد به وعده‌های داده شده مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات سال گذشته و جاری، علارغم همه بدقولی‌ها و نارضایتی‌ها از مدیریت مجموعه آماده کار و خدمت بودند که محقق نشد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: امروز درحالیکه بیش از ۱۰۰ روز از شروع سال ۱۴۰۳می‌گذرد، هنوز طعم افزایش حقوق سال جاری را نچشیده‌اند و در این بین کارفرما مرتبا با ارائه یک لیست برنامه‌ریزی شده برای پرداخت حقوق آنهم حداقل ۵ تا شش میلیون تومان از مجموع مطالبات هشت ماهه قصد دارد مانع از اعتراض کارگران شود.

در ادامه این نامه آمده است: آنچه موجب بهبود وضعیت شغلی ما کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب رودبار و تا حدودی باعث رفع مشکلات مالی‌مان می‌شود پرداخت حداقل بخشی از مطالبات‌مان است که از قرار معلوم آنهم در توان مالی شرکت آب وفاضلاب نیست.

نظر شما