شناسهٔ خبر: 67606946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی به همت دولت سیزدهم در خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در حوزه راه گفت: بیش از ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی طی این دولت در استان ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

محمد جولانژاد چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دولت سیزدهم در خوزستان تحول گسترده‌ای در حوزه راه انجام داده است اظهار کرد: هم‌اکنون مجموعه پروژه‌های در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیش از سه همت است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راهداری گفت: وارد کردن ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری مانند گریدر، لودر، بیل مکانیکی و بلدوزر به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دستاورد بزرگی است که به زودی وارد استان خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده در تمام حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در دولت سیزدهم هفت همت برآورد می شود اظهار کرد: برابر با برنامه ریزی های انجام شده، در حال حاضر ۲۱ گروه آسفالت در محورهای اصلی استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد پنج گروه کاری در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه فعالیت دارند.

به گفته جولانژاد همچنین ۲۰ طرح در زمینه ساخت راه‌های روستایی فعال است.

ساخت ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی توسط دولت سیزدهم در خوزستان

جولانژاد با بیان اینکه تمام محورهای استان از سفرهای زائران اربعین حسینی متاثر هستند خاطر نشان کرد: محورهای اهواز به خرمشهر به شلمچه، اهواز به بستان به عبدالخان، سه راهی دهلران به سمت اهواز و اندیمشک به صورت ویژه در حال بهسازی و ایمن سازی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه در حوزه ایمن سازی ۲۲ هزار کیلومتر خط کشی راه‌ها و نصب ۳۲۰ هزار کیلومتر علائم و تجهیزات ترافیکی در استان انجام شده گفت: دستاوردی که در این حوزه وجود داشت استفاده از علائم کامپوزیتی و غیرقابل بازیافت است که در حفظ علائم کمکی بزرگی کرده است.

افزایش مجتمع های خدمات رفاهی

جولانژاد با اشاره به حوزه پاسگاه‌های پلیس راه گفت: در دولت سیزدهم پنج پاسگاه پلیس راه تعمیر اساسی و احداث شد، همچنین احداث پاسگاه پلیس راه اهواز به سوسنگرد در حال طی کردن مراحل پایانی است و در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، عملیات اجرایی پلیس راه هندیجان به دیلم و امیدیه به دیلم نیز در ۲ هفته گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم عملیات اجرایی ۲ پاسگاه سربندر و دزفول به شوشتر را نیز آغاز کنیم گفت: سال گذشته موفق شدیم ۱۰ باب مجتمع اضافه کنیم و رتبه دوم کشور در این حوزه را کسب کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از فعالیت ساخت ۳۴ مجتمع دیگر خبر داد و بیان کرد: برنامه ریزی شده که این مجتمع ها در دوره زمانی یک تا ۲ سال آینده بهره برداری شوند که قطعا این طرح ها در کاهش تصادفات تاثیر مستقیمی خواهند داشت.

ساخت ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی توسط دولت سیزدهم در خوزستان

جولانژاد اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۱ خوزستان تنها ۵۴ باب مجتمع خدمات رفاهی داشت که از این لحاظ در کنار تهران، رتبه چهارم کشور را داشتیم اما در سه سال گذشته ۱۷ باب مجتمع خدمات رفاهی دیگر در خوزستان به بهره برداری رسید.

رفع نقاط پرحادثه در راه‌های خوزستان

وی با اعلام اینکه خوزستان دارای ۱۹ نقطه مصوب پرحادثه است گفت: تاکنون ۱۵ نقطه پرحادثه، رفع شده و در تلاش هستیم تا چهار نقطه پرحادثه دیگر نیز تا پایان تابستان برطرف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به حوزه هوشمندسازی محورهای مواصلاتی و پایش تصویری گفت: تا پایان سال ۹۷ تنها ۱۲ دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری استان فعال بوده اما در حال حاضر خوزستان از ۱۶۴ دستگاه ثبت تخلف و ۵۶ دستگاه سامانه نظارت برخوردار است که از مجموع دستگاه‌های موجود ۸۵ دستگاه در سه سال گذشته نصب شده است.

ساخت ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی توسط دولت سیزدهم در خوزستان

جولانژاد ادامه داد: همچنین اخذ مجوز نصب و بهره برداری ۱۰۰ دستگاه دیگر برای سال آینده درخواست شده است تا از این طریق زمینه تعداد تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.

بهسازی و روکش آسفالت یک هزار و ۷۸۳ کیلومتر از محورهای استان

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته و دوران دولت سیزدهم در تمام حوزه‌های مطرح شده دستاوردهای بزرگ و قابل ملاحظه‌ای نصیب استان شده است گفت: بهسازی و روکش آسفالت یک هزار و ۷۸۳ کیلومتر از محورهای خوزستان، ساخت ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی، احداث و تعمیر پل‌ها و ابنیه فنی به میزان ۳۳۳ دستگاه، نصب حفاظ بتنی و فلزی راه به میزان ۸۱ کیلومتر، احداث روشنایی طولی به میزان ۹۵ کیلومتر و خرید و بازآمدسازی ماشین آلات راهداری به تعداد ۱۱۰ دستگاه از جمله مهم‌ترین اقدامات هستند.

ساخت ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی توسط دولت سیزدهم در خوزستان

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن ۱۹ هزار کیلومتر راه و همچنین برخورداری از صنایع نفتی، پتروشیمی و کشاورزی از استان‌های با اهمیت و حساسیت بسیار بالا در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده ای است.

نظر شما