شناسهٔ خبر: 67606870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۴۵ درصدی مساحت آتش سوزی ها در کردستان کاهش ۴۵ درصدی مساحت آتش سوزی ها در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۳۱۹ هکتار از مراتع جنگل های استان دچار حریق شد که از نظر مساحت نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

بهزاد شریفی پور امروز با حضور در بخش خبری صبحگاهی صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال، طی ۴۰ فقره آتش سوزی، ۳۱۹ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان دچار حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: بیشترین تعداد حریق مربوط به شهرستان بانه به تعداد ۱۳ فقره و بیشترین مساحت مربوط به شهرستان مریوان به مساحت ۹۴ هکتار بود

وی گفت: در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۴۳ فقره حریق به مساحت ۴۷۲ هکتار حریق در استان اتفاق افتاد که امسال از لحاظ تعداد، ۲۵ درصد و از نظر مساحت ۴۵ درصد کاهش داشت.

شریفی پور با اشاره به اینکه در تجهیزات و امکانات مقابله با آتش دچار کمبود‌هایی هستیم، ادامه داد: سال گذشته ۲۰۰ دستگاه دمنده برای استان مصوب شد که تاکنون ۳۰ مورد آن به این اداره تحویل داده شده و جوابگوی سطح مراتع استان نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان این را هم گفت: مراتعی که چار حریق می‌شود قابل احیاست، اما از آنجا که بخش عمده‌ی جنگل‌های زاگرس را گونه بلوط تشکیل می‌دهد در صورت نابودی، سالیان زیادی طول می‌کشد که به چرخه طبیعت برگردد.

وی با اشاره به حضور پررنگ گردشگران در طبیعت کردستان، تاکید کرد: از تمامی مردم و گردشگران درخواست داریم حافظ طبیعت باشند.

نظر شما