شناسهٔ خبر: 67606377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش"نذر خون حسینی" در خراسان رضوی در حال اجراست

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی و مشاور ویژه مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پویش "نذر خون حسینی" با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" در پایگاه های اهدای خون خراسان رضوی در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اداره کل انتقال خون خراسان رضوی مصطفی مهدوی ارفع روز چهارشنبه افزود: این پویش از ابتدای ماه محرم در پایگاه های انتقال خون خراسان رضوی آغاز شده است و تا پایان ماه صفر امسال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این پویش به منظور ترویج فرهنگ اهدای خون و با هدف بهبود وضعیت مشارکت اجتماعی و جبران کمبود ذخایر خونی استان و نقش‌آفرینی جوانان برای ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار در جامعه و خاصه در بین خانواده آنان و همچنین به عنوان نسل آینده کشور و با تمسک به سیره حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در حال برگزاری است.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی جوانان و بانوان در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون گفت: با توجه به این که بحث اصلی ما ترویج اهدای خون در بین خانواده ها و تبدیل هر خانواده به یک پایگاه است بنابراین جوانان و بانوان خود را در زمینه فرهنگ سازی اهدای خون در بین خانواده ها آماده کنند چرا که اهمیت حضور جوانان و بانوان به علت محوریت آن‌ها در جامعه و تاثیرگذاری آن‌هاست‌.

مهدوی ارفع پویش نذر خون حسینی افزود: در این ایام که مصادف با ایام سوگواری سالار و سید شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) است این پویش شروع شده است و اداره کل انتقال خون استان نیازمند به همه گروه‌های خونی است و از عموم مردم به ویژه جوانان دعوت می شود با شعار "لبیک یا حسین" برای کمک به نیازمندان به این ماده حیاتی به پایگاه های اهدای خون استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ پایگاه در حراسان رضوی فعال است که از این تعداد هفت پایگاه در مشهد قرار دارد.

نظر شما