شناسهٔ خبر: 67606278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حاشیه‌سازی رادیکال‌ها در آغاز راه دولت پزشکیان/ دروغ‌های سنگین علیه دولت رئیسی +تصاویر

گرمای روزهای اخیر در کشور به بهانه‌ای برای تخطئه دولت سیزدهم تبدیل شده است. در همین رابطه جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات با دستاویز قرار دادن گرمای تابستانی نوشت: در حال حاضر با خروج بی‌ضابطه آب سدها به‌ طرز عجیبی روزانه ۱۲۳ هزار و ۹۷۷ مگاوات ساعت انرژی برق تولید می‌شود و به‌سرعت تراز سدها پایین می‌آید.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، با گذشت تنها پنج روز از انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران، حاشیه‌سازی برخی از چهره‌های  تندرو درخصوص دولت او شروع شده است. آنطور که خبر می‌رسد مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس دولت چهاردهم در مرداد‌ماه و جلسه رأی اعتماد مجلس به کابینه او نیز  پس از آن برگزار خواهد شد. با این حال پیش از آغاز به کار رسمی پزشکیان به‌عنوان رئیس‌ جمهور، او با حاشیه‌سازی رادیکال‌ها مواجه شده است؛  حاشیه‌هایی که در همین ابتدای کار، دولت چهاردهم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

آمارسازی علیه آمار
گرمای روزهای اخیر در کشور به بهانه‌ای برای تخطئه دولت سیزدهم تبدیل شده است. در همین رابطه جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات با دستاویز قرار دادن گرمای تابستانی نوشت: در حال حاضر با خروج بی‌ضابطه آب سدها به‌ طرز عجیبی روزانه ۱۲۳ هزار و ۹۷۷ مگاوات ساعت انرژی برق تولید می‌شود و به‌سرعت تراز سدها پایین می‌آید.

سخنگوی جبهه اصلاحات در ادامه مدعی شد: با روند فعلی حداکثر تا ۲۰ روز آینده در ماه خرماپزان (مرداد) و در روزهای تحلیف رئیس ‌جمهور جدید، سدهای کارون ۴ و کارون ۳ به تراز حداقل خواهد رسید و ۳ هزار مگاوات از مدار خارج خواهد شد.‌ طی تقریباً ۲۰ روز بعد سد شهید عباسپور و مسجد سلیمان از مدار خارج و تولید گتوند هم تقریباً صفر خواهد شد. این یعنی کابینه جدید با کسری ۸ هزار مگاوات انرژی برقابی کار خود را آغاز خواهد کرد.


دوستی خاله خرسه؟
جواد امام در جمع‌بندی ادعاهای خود هم نوشته است: به زبان ساده، کارنامه‌سازی آقایان برای خود و بحران‌سازی و ناراضی‌تراشی برای دولت جدید در اولین روزهای کاری در دستور کار است. تا بیش از این دیر نشده باید جلوی این روند مخرب گرفته شود.

اما سخنگوی جبهه اصلاحات از کدام ناترازی و کارنامه‌سازی سخن می‌گوید؟ این اظهارات تحریف‌آمیز درحالی است که دولت مورد حمایت جواد امام و دیگر اصلاح‌طلبان تندرو(دولت روحانی)، با عملکرد غیرقابل دفاع خود پایین‌ترین رکورد ساخت نیروگاه و تولید برق را در میان دولت‌های قبل و بعد از خود بر جا گذاشته و همین موضوع نیز موجب ناترازی شدید در کشور شد. علاوه بر این، تصمیم دولت دوازدهم مبنی بر نساختن نیروگاه‌های فسیلی که متأثر از توافق آب و هوایی پاریس بود نیز به عقب افتادگی گسترده صنعت برق کشور دامن زد. چه آنکه دولت سیزدهم درحالی کار را به دست گرفت که قریب به ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق، از دولت دوازدهم به ارث مانده بود. دولت دوازدهم مکلف به افزایش تولید ۲۵ هزار مگاواتی برق ظرف چهار سال منتهی به دولت شهید رئیسی بود، اما فقط ۱۱ هزار مگاوات افزایش تولید داشت و به همین دلیل نیز یک ناترازی برقی به وجود آمد.

با این حال وزارت نیروی دولت سیزدهم، با روش‌های تشویق و پاداش به مردم، افزایش ۹ هزار مگاوات به ظرفیت و به‌کارگیری بهینه و با مدیریت ظرفیت موجود، جابه‌جایی ساعت کار ادارات، انجام طرح‌های آبرسانی در خوزستان، همدان، سنندج، شهرکرد، سیستان و انتقال آب دریا امورات مربوط به آب و برق مورد استفاده مردم و البته صنایع را بدون خاموشی و مواجهه با بی‌‌آبی مدیریت کرده است.

تکذیب ادعای جواد امام
در ارتباط با آمارسازی سخنگوی جبهه اصلاحات در ارتباط با حجم آب ذخیره شده در سدهای کشور نیز باید گفت بر اساس به روزترین آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، در حال حاضر سدهای زنجیره کارون با ذخیره ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعبی ۸۶ درصد پرشدگی دارند. سد دز نیز به تنهایی با ذخیره دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب ۹۳ درصد پرشدگی را به ثبت رسانده است. سد کرخه نیز با ذخیره دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب به پرشدگی ۵۶ درصدی رسیده است. همین موضوع نشان می‌دهد که برخلاف دولت دوازدهم که بحران‌ها و مشکلات متعددی را برای دولت سیزدهم به ارث گذاشت، دولت شهید رئیسی تمام تلاش خود را به کار بسته که دولت چهاردهم با کمترین دغدغه کار خود را آغاز کند.


دروغی که زود لو رفت
پیش از این یکی دیگر از دروغ‌هایی که در روزهای اخیر از سوی برخی از افراد حاشیه‌دار شنیده شد، استعفا و کناره‌گیری اعضای کابینه دولت سیزدهم است. در همین رابطه جعفرزاده ایمن‌آبادی با این ادعا که مدیران دولت سیزدهم در محل کار خود حاضر نمی‌شوند، در شبکه اجتماعی ایکس با لحنی زشت و به دور از شأن، نوشت: «مدیران رانتی دولت ۱۳ یکی پس از دیگری استعفا داده و محل کار خود را بدون موافقت مقام بالاتر با استعفا و عدم رعایت قانون ترک می‌کنند و پرسنل و مردم سرگردانند. می‌بایست ضمن تدبیر جهت راکد نماندن امور مردم، برخورد قضایی قانونی نیز با این افراد بی‌مسئولیت صورت پذیرد.» این درحالی است که مدیران دولت سیزدهم بنا به دستور مخبر و تأکید رهبر انقلاب، تا روز آخر مسئولیت در حال اجرای وظایف خود بوده و هستند.

به نظر می‌رسد جریانی تندرو که از آنها به عنوان «مجاهدان شنبه» یاد می‌شود، تلاش دارند تا پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات اخیر، به رغم عدم حضور فعال در ستادهای انتخاباتی او، خود را به عنوان زمینه‌سازان این پیروزی معرفی کرده و با حاشیه‌سازی‌ها، برای خود در دولت چهاردهم جا باز کنند؛ این درحالی است که تاکنون تعامل میان دفتر رئیس جمهور منتخب و دولت سیزدهم، تعاملی حرفه‌ای و به دور از حاشیه بوده و امید است با تشکیل رسمی دولت مسعود پزشکیان و تعیین کابینه، دولت چهاردهم با بهترین ترکیب خود در همکاری با سایر ارکان کشور، بدون حاشیه به اهداف ملی خود دست یابد.

نظر شما