شناسهٔ خبر: 67605686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام گرفت؛

بررسی راهکارهای توسعه دانشکده کشاورزی و منابع‌ طبیعی مغان

علی انوار علی انوار

راهکارهای توسعه دانشکده کشاورزی و منابع‌طبیعی مغان دانشگاه محقق اردبیلی با حضور نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم فهیمی شامگاه ۱۹ تیر در نشست مشترک با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وضعیت مطلوب دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه‌های مختلف، گفت: عملکرد مسئولان این دانشگاه به ویژه در حوزه عمرانی قابل تحسین بوده و سبب ایجاد امید و شادابی در بین دانشگاهیان شده است.

وی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به ظرفیت‌های عظیم این کمیسیون، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف به ویژه اخذ مجوز رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی کمک‌حال دانشگاه باشیم.

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی راهکارهای توسعه دانشکده کشاورزی و منابع‌طبیعی مغان، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت عظیم منطقه مغان در حوزه کشاورزی، توسعه این دانشکده ضروری به نظر می‌رسد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور، دارای رتبه ۲ بوده و روند رو به رشد خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به تحصیل حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی داخلی و یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر ۶ دانشکده در پردیس اصلی خود، دارای ۳ دانشکده در شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و نمین می‌باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی این دانشگاه، ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی استخر، ۹۰ واحد خوابگاه متاهلی، خوابگاه ۴۰۰ نفری پسران، فاز دوم دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی، رصدخانه، گلخانه تحقیقاتی فعال بوده و اخیرا نیز ۷۰۰ میلیارد ریال از محل درآمد اختصاصی دانشگاه برای تکمیل آنها تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

نظر شما