شناسهٔ خبر: 67605640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان:

واگذاری زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در خوزستان به ۷۵۰۰ قطعه می‌رسد

مونا چراغی مونا چراغی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از واگذاری سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک حدود چهار هزار قطعه زمین دیگر نیز به متقاضیان استان اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

میثم آذرسا در گفت و گو با ایسنا در خصوص پروژه‌های مسکن در استان اظهار کرد: ساخت حدود ۷۷ هزار واحد مسکن مهر در دستور کار استان خوزستان بود که تاکنون ۶۴ هزار واحد آن تکمیل شده و مابقی درگیر مسائل حقوقی هستند.

وی افزود: از تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر، تاکنون ۲ هزار واحد تعیین‌تکلیف شده که تا هفته دولت، یک هزار واحد دیگر تکمیل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای واحدهای مسکن مهر استان، ۶۰۰ فقره آسانسور از صندوق ملی مسکن درخواست شده که این موضوع تا هفته دولت عملیاتی می‌شود.

آذرسا بیان کرد: طی دو سال گذشته، ۲۵ طرح آماده‌سازی در جهت تکمیل سایت‌های مسکن مهر استان انجام شده که از پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی برخوردار هستند. البته پیش‌بینی شده تا هفته دولت این میزان به ۸۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ هزار واحد فعال در طرح نهضت ملی استان وجود دارد که به صورت متوسط حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند.

آذرسا با بیان اینکه برای ساخت مسکن در استان حدود سه هزار هکتار زمین، هدف‌گذاری شده است، گفت: ۱۱۰ سایت مسکن به مساحت ۲۱۰ هکتار در حال آماده‌سازی است و ۷۳۰ هکتار دیگر نیز برای یک ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

نظر شما