شناسهٔ خبر: 67605556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اظهارات مداخله‌جویانه سئول درباره روابط کره شمالی و روسیه

ایسنا

رئیس جمهور کره جنوبی گفت، تجارت تسلیحات کره شمالی با روسیه تهدیدی برای صلح جهانی است و قدرت و اتحاد میان دموکراسی‌های لیبرال برای حفظ آزادی از «عناصر جدی و حیاتی» محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یون سوک یول این اظهارات را در هاوایی بیان کرد و در آنجا درباره اهمیت وضعیت دفاع ترکیبی نیروهای ایالات متحده و کره جنوبی با دریاسالار «ساموئل پاپارو»، فرمانده مرکز فرماندهی هند- اقیانوس آرام ایالات متحده گفت‌وگو داشت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور کره جنوبی در اظهارات خود خطاب به رهبران نظامی و نیروهای آمریکایی گفت: «کره شمالی نه تنها در شبه جزیره کره، بلکه در سطح جهان با تجارت غیرقانونی سلاح با روسیه، صلح را تهدید می‌کند.»

وی همچنین ادامه داد، نگرانی‌ها درباره اقدامات نظامی کره شمالی پس از امضای توافق با روسیه در ماه گذشته میلادی شامل توافق مشترک دفاعی تشدید شده است.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین خاطرنشان کرد: « برای محافظت از آزادی و دموکراسی و رفاه اقتصادی در برابر این عناصر بی پروا، همبستگی میان کشورهایی که ارزش‌ها و همچنین قدرت مشترک دارند ضروری است.»

یون سوک یول به روسیه درباره تعمیق روابط نظامی با کره شمالی هشدار داده است.

سئول و واشنگتن می‌گویند که کره شمالی توپخانه و موشک‌های بالستیک را برای استفاده در اوکراین به روسیه ارسال کرده است که هم مسکو و هم پیونگ یانگ آن را رد می‌کنند.

نظر شما