شناسهٔ خبر: 67605197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار کهگیلویه در گفت و گو با مهر:

وضعیت کوه خاییز بحرانی است/ نیاز فوری به اعزام بالگرد و آبپاش

دهدشت_ فرماندار کهگیلویه گفت: وضعیت در کوه خاییز بحرانی بوده و برای کنترل گسترش سریع آتش‌سوزی از سمت بهبهان، نیاز به اعزام فوری بالگرد و آبپاش است.

صاحب‌خبر -

سید حمزه محقق‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان وضعیت بحرانی و وخیم در منطقه کوه خاییز افزود: آتش‌سوزی که از دو روز پیش از سمت بهبهان آغاز شده و به سرعت در حال گسترش به مناطق دیگر است.

وی تصریح کرد: نیروهای مردمی، بسیج، کوهنوردان و ستاد بحران شهرستان به سرعت به منطقه اعزام شده‌اند، اما این اقدامات به تنهایی کافی نیست.

فرماندار کهگیلویه تاکید کرد: در حال حاضر نیاز فوری به بالگرد و آبپاش داریم تا بتوانیم از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کنیم.

محقق زاده افزود: شرایط در کوه خاییز به شدت وخیم است و اگر تجهیزات لازم به موقع به دست ما نرسد، ممکن است با فاجعه‌ای زیست‌محیطی و انسانی روبرو شویم.

وی ابراز داشت: تلاش‌های بی‌وقفه‌ی نیروهای اعزامی در حال حاضر تحت تأثیر کمبود تجهیزات مناسب قرار گرفته است.

محقق‌زاده درخواست کرد: نیاز به هلی برن نیرو بوده و تمامی نهادهای مسئول، سازمان‌های امدادی در اسرع وقت به کمک مردم، نیروهای محلی و ستاد بحران بشتابند.

وی تأکید کرد: هر لحظه تعلل می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به محیط زیست و حیات وحش منطقه وارد کند و ما به بالگردهای آبپاش و تجهیزات حرفه‌ای نیاز داریم تا بتوانیم این بحران را مهار کنیم.

فرماندار کهگیلویه در پایان ضمن تقدیر از همکاری و همبستگی همه نهادها و مردم که در زمان‌های مختلف همیار و کمک رسان ستاد بحران کهگیلویه بوده‌اند گفت: امیدواریم که با حمایت‌های فوری و مؤثر، بتوانیم از بروز فاجعه‌ای بزرگ‌تر جلوگیری و از این بحران عبور کنیم.

نظر شما