شناسهٔ خبر: 67605141 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

کاهش قیمت خودرو های داخلی تحت تاثیر کاهش نرخ ارز

صاحب‌خبر -

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز؛ طی هفته های اخیر بازار خودرو روند آرامی داشت، اما امروز این روند تغییر کرد و شاهد افت قیمت در بازار داخلی ها و مونتاژی ها بودیم. به گفته فعالان بازار خودرو نوسان رو به پایین نرخ دلار و سایر بازارهای موازی در کاهشی شدن بازار خودرو اثرگذار بوده است.

از شنبه هفته جاری و با مشخص شدن نتیجه دور چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری بازار خودرو در کنار بازارهای موازی شکل آرام اما بدون تغییر به خود گرفت بودند، اما امروز نوسان کاهشی به بازار بازگشت و شاهد افت قیمت در بازار بودیم.

کاهش قیمت خودرو های داخلی تحت تاثیر کاهش نرخ ارز

با بررسی بازار می توان گفت بیشترین کاهش قیمت امروز به «اطلس» و «پژو پارس LX» رسید و سایر خودروها با نوسان اندک و یا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز و بنابر اطلاعات قیمتی کارنامه، «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز 940 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر با بررسی بازار می توان گفت «پژو 207 اتوماتیک موتورU5P » مدل 1402 هم 995 میلیون تومان قیمت گذاری شد و شکل کاهشی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما  S7پلاس» هم یک میلیارد و 675 میلیون تومانی ماند. ارزیابی ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» مدل 1402 در بازار 915 میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار 586 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «پژو پارسLX» هم امروز ترمز کشید و 874 میلیون تومانی شد و کاهش قیمت داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ بکEX»، «کوییک دنده ایR»،«کوییک دنده ایS»، «اطلس» و «ساینا دنده ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند. از سوی دیگر امروز «شاهینG» در بازار 700 میلیون تومانی شد. خانواده کوییک هم امروز کمی شکل کاهشی داشتند و با این شرایط «کوییک R دنده ای» در بازار 425 میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک دنده ایS» هم 406 میلیون تومان قیمت گذاری شد. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار همچنین نشان می دهد «تیبا هاچ بکEX» هم امروز قیمت گذاری نشد به گفته فعالان بازار توقف تولید این خودرو موجب شده تا در بازار کشف قیمت نشود . بررسی بازار همچنین نشان می دهد «ساینا دنده ای S» هم در بازار 415 میلیون تومان قیمت خورد و قیمت «اطلس» هم با کاهش در بازار 545 میلیون تومانی شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

برچسب‌ها:

نظر شما