شناسهٔ خبر: 67605060 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

محرومیت یک تا ۱۰ ساله از کنکور برای استفاده‌کنندگان از تجهیزات الکترونیکی محرومیت یک تا ۱۰ ساله از کنکور برای استفاده‌کنندگان از تجهیزات الکترونیکی

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: برای استفاده کنندگان از تجهیزات الکترونیکی بین یک تا ۱۰ سال محرومیت از کنکور در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

پنجشنبه و جمعه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برگزار خواهد شد.

در همین خصوص عبدالرسول پورعباس٬ سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: تمام تجربیات نوبت اول در نوبت دوم آزمون سراسری به کار گرفته می شوند‌. حوزه ها از داوطلبان درخواست می کنند ضمن حفظ آرامش خود٬ بازی تبلیغات شبکه های زیرزمینی را نخورند. ابن شبکه ها شکست خورده هستند و داوطلبانی که در گذشته فریب آن ها خورده اند٬ نه تنها به پولشان نرسیدند؛ بلکه سبب ایجاد محرومیت برای آنان نیز شده است.

وی افزود: داوطلبان باید متکی به دانش خود باشند تا  آسیبی از نظر روحی و روانی سر جلسه  آزمون نبینند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: زمینه تقلب و فعالیت شبکه های زیرزمینی در رابطه با آزمون سراسری تا حد خوبی مهار شده است و دستگاه های سیگنال یاب نیز در تمام حوزه های برگزاری کنکور سراسری وجود دارند.

وی بیان کرد: امکان ارسال پاسخ و استفاده از تجهیزات الکترونیکی در جلسات آزمون سراسری  وجود ندارد و برای استفاده کنندگان از این تجهیزات بین یک تا ۱۰ سال محرومیت از کنکور در پی خواهد داشت.

پورعباس ادامه داد: در برگزاری آزمون سراسری اورژانس، پلیس، آتش نشانی و سایر نهادهای ذی‌ربط همکاری خوبی با سازمان ملی سنجش دارند.

گفتنی است، در آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳ ، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و  ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند. در آزمون سراسری نوبت دوم ۶۳ درصد از ثبت نام کنندگان زن و ۳۷ درصد مرد هستند. 

 

 

نظر شما