شناسهٔ خبر: 67604818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان

۷۰۰ سالمند دارای بیماری سخت درمان تحت پوشش کمیته امداد زنجان هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۷۰۰ سالمند دارای بیماری خاص و سخت درمان در استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مختلف بهره مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

روح الله صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقای سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۸ هزار و ۷۸۶ سالمند، مددجوی کمیته امداد استان زنجان هستند، اظهار داشت: این افراد شامل ۱۸ درصد از کل سالمندان استان هستند.

صالحی با بیان اینکه از کل سالمندان تحت حمایت کمیته امداد هفت هزار و ۶۶ نفر ساکن شهر و ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر ساکن روستاها هستند، افزود: این آمار شامل ۴۰ درصد از کل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.

وی با اشاره به خدمات تکریمی کمیته امداد در حمایت از سالمندان نیز تصریح کرد: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی برای ارایه خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌ نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

صالحی گفت: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، دیدار با خانواده‌های دارای سالمند، تامین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار از جمله خدماتی است که در حمایت از این گروه هدف ارائه می شود.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

نظر شما