شناسهٔ خبر: 67604460 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تیشرت گلدار؛ سرنخی برای دستگیری اعضای باند سرقت‌های کلان

چهار ایرانی و یک مرد افغان که با تشکیل باندی از گاوصندوق‌های افراد ثروتمند سرقت می‌کردند، دستگیر و محاکمه شدند.

صاحب‌خبر -
تیشرت گلدار؛ سرنخی برای دستگیری اعضای باند سرقت‌های کلان
کد خبر: 666712
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۰ ۰۸:۱۵:۲۴

چهار ایرانی و یک مرد افغان که با تشکیل باندی از گاوصندوق‌های افراد ثروتمند سرقت می‌کردند، دستگیر و محاکمه شدند.

یه گزارش سایت جنابی، این متهمان که به تحمل حبس، شلاق و رد مال طعمه‌های خود محکوم شده‌اند به وسیله دو نفر از مال‌باخته‌ها ردیابی و در نهایت دستگیر شدند.

یکی از شکایت‌ها اوایل بهار سال گذشته مطرح شد. شاکی مردی افغانستانی است که به گفته خودش صرافی سیار داشت و به هموطنان خودش خدمات می‌داد. او به پلیس آگاهی مراجعه کرد و با طرح شکایتی از سرقت ۵ میلیارد تومان از خودش خبر داد.

شاکی پرونده در مورد شغلش گفت: هموطنانم ریال به من می‌دهند و در ازای آن دلار و طلا یا حتی پول افغانستان دریافت می‌کنند و من مبالغ یا طلا را در محل یا هر کجا که بخواهند تحویل‌شان می‌دهم.

شاکی در تشریح شب حادثه گفت: آن شب منتظر افرادی بودم که قرار بود معامله سنگین دلار داشته باشیم. با دوستانم نشسته بودیم که زنگ در خانه را زدند و من هم با تصور اینکه مشتریانی هستند که با آنها قرار دارم در را زدم، اما وقتی بالا آمدند متوجه شدم خلافکار هستند و برای سرقت آمده‌اند. چهار نفر با تهدید قمه و چاقو دست و پای ما را بستند، بعد هم گاوصندوقم را که حاوی ۵ میلیارد تومان پول، طلا و سکه و دلار بود خالی کردند و رفتند.

با شروع تحقیقات و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مشخص شد که سارقان پنج نفر بودند. همه آنها کاملاً صورت‌های خود را پوشانده بودند. یک نفر پایین کشیک می‌داد و چهار سارق دیگر داخل خانه رفتند و چند دقیقه بعد، پس از خروج از خانه مال‌باخته، همگی سوار پراید شدند و فرار کردند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت فردی دیگر با مراجعه به پلیس از سرقت ۵۰ هزار دلار از خانه‌اش خبر داد. در روند تحقیقات مشخص شد سارقان در نبود مال‌باخته با شیوه توپی‌زنی وارد خانه او شده‌ و محتویات گاوصندوق را سرقت کرده‌اند. با بررسی تصاویر مداربسته در سرقت دوم هم مشخص شد سارقان پنج نفر بودند که یکی زاغ‌زنی می‌کرد و چهار نفر سارقان اصلی بودند.

در ادامه نیز شکایات متعددی مطرح شد که سارقان با بستن دست و پای صاحبخانه یا توپی‌زنی اقدام به سرقت کرده بودند. در تصاویر به دست آمده مشخص شد همه دزدی‌ها کار یک گروه از سارقان است. در میان تصاویر یکی از سارقان توجه ماموران را جلب کرد. او مرد ریزجثه و لاغری بود که تیشرت سفید گلداری به تن داشت. مال‌باخته‌ای که گاوصندوقش سرقت شده بود، با دیدن این تصویر گفت: این سارق خیلی شبیه یکی از مشتریانم است که مدتی قبل وقتی پیش من آمد و پول ایرانی را دلار کرد، همین تیشرت گلدار تنش بود.

در عین حال، مال‌باخته دیگری که سرقت ۵۰ میلیاردی از خانه‌اش انجام شده بود هم گفت: جثه و هیکل این فرد شبیه کارگر کارخانه‌ام است.

با به دست آمدن این نتایج کارگر افغان در قرار صوری با رئیس کارخانه دستگیر شد. در ادامه نیز مقداری از وسایل سرقتی در خانه‌اش به دست آمد ولی او همچنان منکر سرقت بود تا اینکه اعتراف کرد با چهار ایرانی دیگر که آنها هم کارگر هستند نقشه دو سرقت را طراحی کردند. 

در پی این اعترافات چهار کارگر ایرانی هم دستگیر شدند و پرونده پس از تکمیل در دادسرای ویژه سرقت و صدور کیفرخواست، در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد و در پایان دو نفر از آنها به ۱۰ سال حبس، رد مال و شلاق محکوم شدند، سه نفر دیگر هم به ۵ سال حبس، رد مال و شلاق محکوم شدند.

نظر شما