شناسهٔ خبر: 67604435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

اصحاب امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر باید اهل بصیرت باشند

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه اصحاب امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در این دوران باید اهل بصیرت باشند، گفت: بصیر کسی است که عمق مسائل را می‌بیند، گاهی دشمن، منکر بزرگ‌تری را هدف قرار داده است و می‌خواهد از طریق منکر دیگری آن را دنبال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری شب گذشته _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در گردهمایی جهاد تبیین که با حضور فعالان امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: هر مؤمنی نسبت به معروف و امر به آنکه ترک نشود و نسبت به منکر و نهی از آنکه ترک شود، مسئول است.

وی با اشاره به شروط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر، افزود: از جمله شروط امر به معروف و نهی از منکر آشنایی با مصادیق آن‌ها است، به این معنا که انسان معروف و منکر را بشناسد؛ بنابراین یاران امر به معروف و نهی از منکر باید اهل مطالعه باشند و آموزش ببینند.

امام جمعه کرمانشاه ورود بدون آگاهی به حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر را منکر دانست و عنوان کرد: عمل گرایی خوب است، اما به‌طور حتمی باید مبتنی‌بر دانش باشد.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه مرحله قلبی امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمانان واجب است، خاطرنشان کرد: هر انسان مسلمان باید در قلب خود از منکر متنفر باشد و نسبت به معروف علاقه، محبت و عشق داشته باشد، باید از اجرای معروف ذوق کند و با دیدن منکر از درون ناراحت شود.

وی با تاکید بر اینکه مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حاکمیت است، اضافه کرد: این مرحله امری نیست که به عموم مردم واگذار شده باشد و باید بر اساس قوانین و آنچه که حاکمیت تنظیم فرموده است، انجام گیرد.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه اگر اصل اسلام در خطر باشد در آن موقعیت همه شروط امر به معروف و نهی از منکر کنار می‌رود، اضافه کرد: مصداق این موضوع حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که در این مسیر جان، جوان، فرزند، برادر، برادرزاده‌ها و همه اصحاب خود را می‌دهد و در نهایت خودش نیز شهید می‌شود و خانواده‌اش به اسارت می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه اصحاب امر به معروف و نهی از منکر در این دوران باید اهل بصیرت باشند، اظهار کرد: بصیر کسی است که عمق مسائل را می‌بیند، گاهی دشمن، منکر بزرگ‌تری را هدف قرار داده است و می‌خواهد از طریق منکر دیگری آن را دنبال کند، نظام اسلامی بزرگ‌ترین معروف است و بر همین اساس و به فرموده امام راحل (ره) حفظ آن از واجب واجبات است.

امام جمعه کرمانشاه بزرگ‌ترین منکر را حاکمیت طاغوت دانست و ادامه داد: دشمن برای از بین بردن بزرگ‌ترین معروف یعنی حاکمیت نظام مقدس اسلامی، پیوسته در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مؤید به تأییدات الهی، دعاهای زاکیه و هدایت‌های مستمر حضرت ولی‌عصر (عج) است؛ اصحاب امر به معروف و نهی از منکر باید در اوج غیرت اسلامی باشند تا از بزرگ‌ترین معروف که نظام مقدس جمهوری اسلامی است دفاع و از تضعیف آن به هر طریقی جلوگیری کند.

نظر شما