شناسهٔ خبر: 6760429 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سازمان ملل درباره افزايش شمارتلفات سيلاب در ميانمار

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما/ اجتماعی 1394/05/11
سازمان ملل متحد امروز یکشنبه درباره افزایش تلفات سیلاب و رانش زمین در میانمار پس از چندین روز بارش باران های سیل آسا در منطقه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از یانگون ،‌ بر اثر سیلاب و رانش زمین در میانمار در چند روز گذشته تاکنون دست کم 27 تن کشته و بیش از یکصد و پنجاه هزار تن دیگر بی خانمان شده اند . دولت میانمار چهار منطقه سیل زده در نواحی مرکزی و غربی این کشور را مناطق فاجعه زده ملی اعلام کرده است.

عملیات امدادرسانی در میانمار به علت تداوم بارش و عدم دسترسی به بسیاری از مناطق دورافتاده با مشکل روبرو شده است. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد مقامات میانماری به آنها اطلاع داده اند زندگانی دست کم 156 هزار نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته است. ولی این ارقام به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت زیرا امدادرسانان هنوز به بسیاری از نواحی دسترسی ندارند و ارزیابی از اوضاع کامل نیست.
به گفته این مقامات شمار تلفات سیل نیز به طور قطع افزایش خواهد یافت.
بارش باران های سیل آسای گرمسیری و رانش زمین در هند ، نپال ، پاکستان و ویتنام نیز خسارات زیادی بر جا گذارده است. سیلاب در پاکستان 81 کشته بر جا گذارده و تقریبا سیصد هزار نفر طی دو هفته گذشته بی خانمان شده اند. تلفات سیل در هند نیز تاکنون 26 تن اعلام شده است.
106/125/

نظر شما