شناسهٔ خبر: 67603955 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

منافقان به‌خاطر ترس از شکست به دنبال بستن قرارداد با دشمنان هستند

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: راه خدا موانعی دارد و عده‌ای که سابقون هستند در جلو حرکت می‌کنند تا این موانع را بر طرف کنند و بقیه امت به‌سلامت از آن عبور کنند، ولی در مقابل آنها کسانی هستند که این صف‌بندی‌ها و دشمنی‌ها را قبول ندارند و می‌خواهند از امکانات اسلام استفاده کنند و طرح خود را پیش ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در مراسم عزاداری شب چهارم محرم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در سوره مبارکه توبه خداوند جمعیت‌هایی که گرد پیامبر (ص) جمع شدند را چند دسته ذکر کرده است، اظهار کرد: دسته اول سابقون هستند که به تعبیر قران افرادی هستند که بر دیگران سبقت گرفتند و در طرح پیامبر (ص) خود را به حضرت رساندند و در سختی‌ها بر بقیه سبقت گرفتند.

وی ادامه داد: افرادی که به نیکی از سابقون تبعیت کردند هم جزو این دسته سابقون هستند و به نقطه‌ای می‌رسند که خدا از آنها راضی است و آنها هم از خدا راضی هستند و خداوند برای این دسته بهشت‌هایی را آماده کرده که نهرهایی در آن جاری است و همیشه در آن می‌مانند و این همان فوز عظیمی است که خدا وعده داده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دسته دوم هم باوجوداینکه در کنار پیامبر (ص) هستند؛ ولی در مقابل سابقون هستند و منافقانه در کنار حضرت قرار گرفته‌اند، افزود: این عده با اینکه در کنار پیامبر هستند؛ ولی طرح پیامبر را قبول ندارند و اگرچه به‌ظاهر اسلام آورده‌اند؛ ولی در کنار طرح پیامبر (ص) طرح خود را دنبال می‌کنند که از این جریان به‌عنوان جریان نفاق یاد شده است.

وی با بیان اینکه منافقان معتقدند که طرح پیامبر اکرم (ص) طرح پیروز نیست و نگران هستند که طرح کفار به پیروزی برسد، لذا در پنهان با دشمن قرارداد می‌بندند و منتظرند که طرح پیامبر (ص) شکست بخورد، گفت: راه خدا موانعی دارد و عده‌ای که سابقون هستند در جلو حرکت می‌کنند تا این موانع را بر طرف کنند و بقیه امت به‌سلامت از آن عبور کنند؛ ولی در مقابل آنها کسانی هستند که این صف‌بندی‌ها و دشمنی‌ها را قبول ندارند و به‌ظاهر هم در کنار حضرت هستند و می‌خواهند از امکانات اسلام استفاده کنند و طرح خود را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: خداوند در این آیات به پیامبر (ص) می‌فرماید منافقان به‌قدری پنهان‌کار هستند و به‌قدری با ظرافت عمل می‌کنند که شما که رئیس این امت هستید و طرح را پیش می‌برید اگر خدا شما را آگاه نمی‌کرد از طرح آنها باخبر نمی‌شدید و به دنبال این هستند که مسیر امت پیامبر (ص) را عوض کنند.

وی تصریح کرد: خداوند در آیات سوره توبه می‌فرماید ما منافقان را دو بار عذاب می‌کنیم که دفعه اول در زمان رجعت است و عذاب بزرگ‌تر هم در قیامت است؛ ولی برخی مفسران معتقدند که عذاب اول منافقان همین به‌خطرافتادن منافع و جانشان در کنار پیامبر (ص) در برخی موارد است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه منافقان به‌خاطر اینکه در کنار پیامبر زندگی می‌کردند در برخی موارد مجبور بودند با پیامبر در جنگ هم شرکت کنند، گفت: از جمله در جنگ احد منافقان هم آمدند؛ ولی به‌محض احساس خطر فرار کردند و قرآن می‌فرماید در این جنگ منافقان شناخته شدند.

وی با بیان اینکه امت‌سازی پیامبر و کارشکنی منافقان همچنان ادامه دارد، گفت: همان‌طور که سابقون امام دارند و امامشان امیرالمؤمنین و سیدالشهدا علیهماالسلام هستند منافقان هم ائمه و سرانی دارند و این افراد در رجعت بر می‌گردند و خداوند آنها را در این دنیا به همراه پیروانشان عذاب می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما